cykla med systemkamera

Peter E

Aktiv medlem
cykla med systemkamera
nån som har någon bra lösning på hur man får med sig systemkameran ut i skogen. Har den i en ganska klumpig väska som i sin tur ligge i ryggsäcken. Man är ju inte dirrekt blixtsnabb på att få fram kameran och jag behöver en onödigt stor ryggsäck för att få rum med kamerväskan. Vill inte lägga kameran lös blan verktyg å bananer. Har sett att TnT har den på magen men jag har problem att ta mig ner bakom sadeln redan utan väska på magen så det är inte ett alternativ. vore åxå skoj att höra om någon lyckats hitta en riktigt liten kameraväska till en EOS 20D (eller annan kamera i samma storlek, harinte med mig extra optik eller blixt)

Senast redigerad av en moderator:
cykla med systemkamera
Ha den på hjälmen kanske? Med en stor zoomlins ser systemkameran ut som en bazooka!

prototyp_liten.jpg

/K

imsoja

Ny medlem
cykla med systemkamera
Kelvinized skrev:
-------------------------------------------------------
> Ha den på hjälmen kanske? Med en stor zoomlins ser
> systemkameran ut som en bazooka!
>
>
>
> /K

Den ser ut som om den vore fäst med lasange-makaroner. Håller de bra???

cykla med systemkamera
feffemannen skrev:
> TnT, var är du? ;)

Tja. Peter E har ju redan sågat min lösning så vad ska jag tillföra? Det var visst något om att det inte går att köra utför med "bröstväska"...

040726%201347%20DSCF4976%20Tobbe%20utfor__scaled_800.jpg

Åreskutan @ Åre

040822%201333%20IMG_3735__scaled_800.jpg

Frankenstein @ Hellas (notera sadelhöjden)

Min lösning är en Topload väska från LowePro tillsammans med en sele av samma fabrikat. Jag har en TopLoad Zoom 2 men en mindre väska skulle funka bättre. Inget egentligt behov av att ha ett extra objektiv eller en extern blixt åtkomligt på magen. Blixt kan iofs. vara skönt.

Selen funkar lite sådär. Den glider gärna ned på bröstet och liksom trycker in i mjukdelarna på magen under revbenen vilket är obehagligt. Jag funderar på att montera fästremmar på CB'n istället och hänga den där istället.

cykla med systemkamera
imsoja skrev:
> Den ser ut som om den vore fäst med
> lasange-makaroner. Håller de bra???
>
>
> /imsoja

Lasagne och polyesterplast har en oanad styrka så länge pastan tillagas al dente!

/K

swerider

Aktiv medlem
cykla med systemkamera
Kanske en sån här väska kan va något?
<http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/classic/Micro_Trekker_100.aspx>
Ingen cykelrelaterad väska men...

<http://www.lowepro.com/>

Johan S

Ny medlem
cykla med systemkamera
Kelvinized skrev:
> Ha den på hjälmen kanske? Med en stor zoomlins ser
> systemkameran ut som en bazooka!
>
>
>
> /K

Detta var ju riktigt häftigt! Det är ju dock ett utsatt ställe, jag skulle inte våga köra under kraftiga tallgrenar, direkt. antingen käncker man nacken, sabbar kameran eller båda.:( Har du moldat denna ställning i båtplast, eller?

prototyp_liten.jpg

Marcus

Ny medlem
cykla med systemkamera
Jag har en 20D+Tamron 28-75 med motljusskyddet monterat (så det tar lite plats), har inte batterigreppet. Jag kör med en Lowepro Toploader zoom AW, dvs den har ett väderskydd i en ficka, som man kan dra över. Funkar ok mot annat än ösregn. Den här väskan är snarlik den andra toploadern som nämns ovan, hängs med sele på bröstet, men kan även tas på ryggen, fast då får man dra i lite hårdare i de nedre spännena så den inte drar åt i halsen.
Locket sitter alltså upptill och det går snabbt att få upp resp ner kameran. Jag har även kitgluggen plus ett par filter i en av de mindre fickorna. Spännen på sidorna så man kan sätta fast en tröja eller nåt. Jag är mkt nöjd och kan klart rekommendera denna. Har fortf plats att ta av, och även med batterigreppet så får den plats.
Köpte på ebay från USA, bröstsele ingår. Ingen tull (skrev ner priset på tull-lappen) och skickades snabbt.

Det är inte precis denna, men denna säljare-kolla med dem så har de med största sannolikhet.
Här.

Edit: 'photococan' heter säljaren. Mkt bra betyg av köpare (över 10k transaktioner, 99,8% nöjda.)

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Köp & Sälj

Topp