Cykla UPPåt i Flottsbro?

kroem

Aktiv medlem
Cykla UPPåt i Flottsbro?
Ska HEMESTRA på campingen, och tänkte om det kan vara värt att ta med graveln för att få lite höjdmeter upp och ner för lån bilväg eller så till "toppen"? Aldrig varit där, så vet inte hur det ser ut...

nadderf

Aktiv medlem
Cykla UPPåt i Flottsbro?
Går en grusväg upp, men ganska kort. Skulle inte ta med en hoj bara för den. Om du har en mtb skulle jag nog ta den istället, xcospåret är rätt okej!

fredrikw

Aktiv medlem
Cykla UPPåt i Flottsbro?
Om man kör hela vägen nerifrån liften upp till toppen blir det ca 100m klättring på ca 1km, så helt ok för backintervaller som inte är för långa, men ta med cykel för enbart detta ändamål blir kanske lite enahanda. Det finns dock gott om cykling i närområdet, både kring Flottsbro, bort mot Tumba/Salem/Södertälje och söderut mot Lida.

kroem

Aktiv medlem
Cykla UPPåt i Flottsbro?
Aha, kanske... iofs, 10 000 hm på 100k... lockande!

(alltså, jag bor i Sthlm, så det är inte direkt jättelångt jag ska släpa cykeln :) )

fredrikw

Aktiv medlem
Cykla UPPåt i Flottsbro?
Det finns en asfalterad cb uppför södra sidan, kan nås från... typ Alby (tror jag)
Fast den går ju inte upp till toppen, det är ju bara en asfalterad cykelbana. En backe på en cykelbana är nog ännu mindre motiverande att ta med sig en cykel för att kunna cykla uppför, och det är ju inte heller direkt unikt för Flottsbro att det finns backar på cykelbanor :)

staine

Aktiv medlem
Cykla UPPåt i Flottsbro?
Fast den går ju inte upp till toppen, det är ju bara en asfalterad cykelbana. En backe på en cykelbana är nog ännu mindre motiverande att ta med sig en cykel för att kunna cykla uppför, och det är ju inte heller direkt unikt för Flottsbro att det finns backar på cykelbanor :)
Nej men förlåt då.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer