Cykling kring ågelsjön 1/8?

Nickel80

Medlem
Hej.

Jag har lyckats få några dagar egen semester utan barn pga underbara föräldrar. Dessa ska ju självklart vigas till cykling!
Tack vare hands in the handlebars på YouTube undrar jag om det är någon/några i Norrköping som har lust att visa mig stigarna kring ågelsjön den 1/8.
I utbyte får ni förhoppningsvis en trevlig pratstund och tillgodokvitto på cykeltur i Sigtuna.

/Eric

ambientzz

Aktiv medlem
Kommer inte vara hemma själv då...Men kolla i fb-gruppen "MTB norrköping" om du inte får napp här. Vill du köra enduro utför sen spinna upp igen på grusväg kan du ställa bilen här "58.681090,16.125449". Tror jag satt nålen rätt. Annars är det bara att köra vägen upp tills det kommer en grusplan och en bom. Sen cyklar du förbi bomen tills du kommer upp på toppen vid militärmasterna. Där går det ett antal stigar ner till och/eller förbi där din bil står.

Nickel80

Medlem
Kommer inte vara hemma själv då...Men kolla i fb-gruppen "MTB norrköping" om du inte får napp här. Vill du köra enduro utför sen spinna upp igen på grusväg kan du ställa bilen här "58.681090,16.125449". Tror jag satt nålen rätt. Annars är det bara att köra vägen upp tills det kommer en grusplan och en bom. Sen cyklar du förbi bomen tills du kommer upp på toppen vid militärmasterna. Där går det ett antal stigar ner till och/eller förbi där din bil står.
Toppen. Tack för tipsen! 👍
/Eric

Nickel80

Medlem
Tack för tipset med parkeringen. Den hade jag aldrig åkt till annars. Vilket härligt berg! Sjukt roliga stigar i området. 👍

ambientzz

Aktiv medlem
Vad kul. Ja det är verkligen bra där. Väldigt skönt med vägen upp så man inte behöver jobba ihjäl sig heller. Sen finns det ju yxbacken (som du kanske såg när du passerade) om man vill ha lift. Dock är det lite skadeskjuten i år pga diverse arbeten i backen än så länge.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer