Fredrik Å
Aktiv medlem
Cykloteket försökte blåsa mig på en 3T Exploro
Har ungefär samma erfarenhet fast från Västberga...För några år sedan skulle jag köpa ett Thule Easyfold XT3 som de hade till kanonpris. Nätet sa att Häggvik skulle ha ett ställ kvar. Kom dit och möttes av tre säljare som pratade med varandra bakom disken. Jag gick fram till dem men de fortsatte bara prata. Efter någon minut eller två av fortsatt småprat vände sig en av dem till mig och frågade ”nå?” med en ton som var tydlig med hur jobbig jag var. Nä, det stället hade de inte inne. Stämde inte uppgifterna på nätet? Nä, de inventerade så sällan. Kunde de kolla ändå om de var osäkra? Nja, efter lite trötta blickar mellan de tre om vem som var tvungen att göra något så jobbigt som att gå 10 m till lagret så släpade en av de tre sig dit och faktiskt hittade rätt ställ, men det var tydligen för tungt för någon av dem skulle orka bära fram det så det fick jag hämta själv från lagret. 3/10, handlar inte där igen.
Kollade på cyklar och var beredd att köpa men efter sista besöket där blev det en Canyon istället...