[Däckshaveri] Hutchinson

teddo

Aktiv medlem
[Däckshaveri] Hutchinson
Plockade fram XC:n från förrådet i söndags för att äntligen få ordning på den för säsongen. Den har blivit alldeles för åsidosatt till förmån för lvg i år...
Dessvärre upptäckte jag att mina snudd på sprillans Hutchinson Bulldog (UST) fått stora torrsprickor längs med sidorna på ställena där däcket vikt sig pga lite luft. Däcken har gått mindre än 50km så det var en sur upptäckt att det bara var att slänga både fram och bakdäck.

Kan det vara så att gummit inte tål minusgraderna i mitt förråd?

[Däckshaveri] Hutchinson
Tänkte inte på det...
Hade det varit LBS, så hade det varit solklart, men det är långt till Decathlon i Pisa.

[Däckshaveri] Hutchinson
teddo skrev:
-------------------------------------------------------
> Tänkte inte på det...
> Hade det varit LBS, så hade det varit solklart,
> men det är långt till Decathlon i Pisa.

Här har vi en av de bidragande orsakerna till att LBS:en måste ta mer betalat än internethandeln. Jag har aldrig reklamerat cykelprylar jag handlat över internet (inte för att de varit bättre utan för att jag inte orkat) men i LBS har det hänt att jag reklamerat.

/Johoan

[Däckshaveri] Hutchinson
reklamerade däck till mtbikers.com.
När dom insåg att frakten tillbaka kostade ungefär samma som däcken skickade dom nya däck bara.
Så kan vara ide att kolla

[Däckshaveri] Hutchinson
Little Stereo (på jobbet) skrev:
> Varför skulle det vara konstigt med torrsprickor
> i däck som är mer än 1 år gamla ? Du skulle
> aldrig fått reklamera det så lång tid efter
> inköp oavsett om det är från LBS eller
> näthandlare ! :-/ T

De är inte mer än ett år...
Jag satte på dem i oktober.
Tror inte att det är torrsprickor heller utan snarare fryssprickor.

[Däckshaveri] Hutchinson
teddo skrev:
> ... fått stora
> torrsprickor längs med sidorna på ställena där
> däcket vikt sig pga lite luft.

Tyvärr skulle jag nog i så fall säga att sprickorna beror på ett handhavandefel snarare än ett materialfel, och att en reklamation inte är befogad... Däck mår tyvärr inte alls bra av att stå ihopklämda utan luft.

Trist, men det är av misstagen man lär sig, om man nu ska försöka se något positivt i det hela... :)

[Däckshaveri] Hutchinson
Oavsett om du satte på däcken i oktober så är dom säkert längre sen dom gjordes en så, jag brukar köpa cykelbyxor och annat på Dechathlon/Mallorca för att dom rear ut fjolårets prylar på våren -dom har nog stor lagerhållning och långa liggtider för däck också... :-/ T

[Däckshaveri] Hutchinson
Jag har iofs Hutchinson Scorpions som legat i samma förråd som är fem år gamla som det inte är något fel på, så en reklamation hade inte varit helt utesluten.

Nu får det helt enkelt inte bli några fler bulldoggar.

[Däckshaveri] Hutchinson
Hmm, undrar om det inte var Bulldog däck som satt på vissa Reign, de var visst inte helt omtyckta av de flesta på MTBR, du kanske har 'tur' att de sprack? ;)

Hoppas de inte var alltför dyra.

[Däckshaveri] Hutchinson
Hmm, nej jag ska erkänna att jag var rätt missnöjd med första intrycket av dem. Speciellt kantgreppet på framhjulet kändes läbbigt när jag kört länge med Hutchinson Spyders som är väldigt bra här uppe i Åre. Hade nog övervägt dem som bakdäck.

Nu har jag beställt Smart Sam från tysken iaf. Kul att testa nåt nytt.

[Däckshaveri] Hutchinson
teddo skrev:
> Hmm, nej jag ska erkänna att jag var rätt
> missnöjd med första intrycket av dem. Speciellt
> kantgreppet på framhjulet kändes läbbigt

instämmer. hade samma däck. verkar ha varait standard för giant ett tag att kitta med hutchinson, och som var inga favoriter direkt

Tillbaka
Topp