Däck setup

Charly:)

Ny medlem
Däck setup
Jag har Schwalbe Hans Dampf däck på min enduro hoj just nu men bak däckets mönster börjar ta slut jag har extra Schwalbe Magic Mary däck borde jag sätta på båda Magic Mary däcken eller ska jag ha kvar fram Hans Dampf däcket fram och sätta Magic Mary bak🤔

BJS

Aktiv medlem
Däck setup
Gör som du vill! Det är bara ängsliga individer som "behöver" ha likadana däck fram som bak. Välj efter behov av grepp/rull/punkatålighet.

Makten

Aktiv medlem
Däck setup
Normalt sett är det att föredra med mer grepp fram än bak, så flytta ditt nuvarande framdäck bak och sätt ett nytt Magic Mary fram.

Sen finns det olika versioner av båda dessa däck, så det är lite svårt att veta exakt vad du har. Dels bytte Hans Dampf mönster för ett antal år sen och lite senare bytte man ut alla däckstommar över hela modellprogrammet. Och det finns olika gummiblandningar därtill.

Charly:)

Ny medlem
Däck setup
Normalt sett är det att föredra med mer grepp fram än bak, så flytta ditt nuvarande framdäck bak och sätt ett nytt Magic Mary fram.

Sen finns det olika versioner av båda dessa däck, så det är lite svårt att veta exakt vad du har. Dels bytte Hans Dampf mönster för ett antal år sen och lite senare bytte man ut alla däckstommar över hela modellprogrammet. Och det finns olika gummiblandningar därtill.
Jag tänkte göra som du sa först men fram däcket är mycket fetare så jag körde Magic Mary bak men tack för tipset 🙃

Köp & Sälj

Topp