Dagens BigUP! -tråden!. (Obs, regler i första inlägget!)

Atlas

Aktiv medlem
Nu så, nu är det dags! Eftersom det är för lite inspirerande BigUP! på happy så kan vi ha en tråd där man postar sin senaste BigUP!, i egen vald form. Det senaste ridesällskapet som gav dig en känsla, det senaste engagemanget du avnjöt av eller bara något skönt du upplevt med cykeln. Som BigUP! of the day på valfri teambuilding, fast man får posta själv.

Reglerna är enkla. :
* Endast cykelrelaterade Big UP!:s. Vilken cykeldisciplin som helst.

* Endast BigUP! på saker du själv upplevt eller fotat. Dvs inga BigUP! du hittat på nätet.

* Endast en BigUP! får postas per användare och dag. En Big UP! räcker för att förmedla en känsla. Ingen spamning alltså. Undantag kan naturligtvis göras, om det är sensationella bilder osv. Men om alla börjar posta fem BigUP! åt gången som i en RR går tanken lite förlorad och det är bättre att posta EN BigUP och länka till RideReporten med resten av bilderna i en annan tråd!

* Beskriv gärna känslan/situationen/platsen eller något annat som gör BigUP:en speciell, t ex första gången ditt sällskap klarade den där svåra klättringen.

Kanske kan det här bli en långkörare ungefär som Dagens Bild-tråden, fast en där man kan kika efter inspiration till att cykla!

PS: Det här är så klart en Big UP till Westis som utöver att vara en hyvens kille oxå lockade fram DH-trollet ur mig.

Atlas

Aktiv medlem
Jag börjar:

Dagens BigUP! går till Vallåsen Bike Park De har efter ett par års slit lyckats göra en tafflig slalombacke till en fantastisk bikepark! Jag har nu varit där två heldagar och bara myst! Alla verkar välkomna, jag har känt mig väldigt välkommen och bara sett glada miner. Imponerande!

Vallasen180519.JPG

Atlas

Aktiv medlem
Dagens BigUp går till Genarps MTB spår. Vilken fantastisk lekplats i idyllisk miljö. Magiskt! Imorgon blir det långa spåret 20k.

A709FB46-FDF7-46C3-98A0-13C034AA8AE1.jpeg

07849C09-7056-4F70-9E04-B5CDECA3AC42.jpeg

-Nu hem och fixa frambromsen som är besmittad av olja. Noll Nyp Typ.

DeLiQ

Aktiv medlem
För cirka två veckor sedan besegrades Monte Grappa av undertecknad med fru.
Härlig klättring och underbart att ha en partner som delar det relativt udda intresset att cykla i berg.

BuppmotGrappa.jpg

MonteGrappa.jpg

mmmrrrr

Aktiv medlem
Aaah.

Efter en tvådagarstur i Sörmland bortom Stockholm på stig och grusväg går dagens bigup till alla som rör sig på stigarna och hjälper till att hålla dem öppna. Det behövs en kritisk massa.

Så alla som rider, går med hunden och cyklar ute i obygden är mina hjältar för idag.

Och cykla gärna Sörmlandsleden över Mörkö ned till Trosa! Det är fina stigar som behöver hållas öppna.

Topp