Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

EST

Aktiv medlem
Trist men den får väl framför å under bb et typ dummaste stället att ha nåt på eller?

Atakua

Medlem
Regnet vägrar sluta, men det skitar jag i. Kunde inte slösa en helgdag till och gick ut i skogen.
I Järfälla finns nu (nästan) riktig lera och vattenpölarna blev 30-40 cm djupa.
Allt gick bra tills en kedjelänk brast under en brant uppförsbacke. Det var inte bara en stift som blivit loss men hela länken sprängdes. Som tur var hade jag en reservlänk och en kedjebrytare på mig, så gick det att laga snabbt.

Först skyllde jag på Shimanos kedja. Men efter det att den försẗorde länken undersöktes visade det sig att det var ett kedjelås av KMC som råkade självförstöras.

Dags att byta kedjan och tvätta ordentligt cykeln!

Bilagor

SGS

Aktiv medlem
Vad f'n, jag som precis installerat en KMC-kedja med tillhörande kedjelås. Är detta vad som väntar alltså? ?

mikipedia_

Aktiv medlem
SGS sa:
Vad f'n, jag som precis installerat en KMC-kedja med tillhörande kedjelås. Är detta vad som väntar alltså? ?
Tror inte du behöver oroa dig. Jag har kört samma kedjelås på 3olika kedjor under ca 4 år och ja det är oxå ett kmc?

Atakua

Medlem
mikipedia_ sa:
SGS sa:
Tror inte du behöver oroa dig. Jag har kört samma kedjelås på 3olika kedjor under ca 4 år och ja det är oxå ett kmc?
Jag instämmer. I mitt fall är det första gången när ett kedjefel sker vid kedjelåset. Vid föregående länkfel var det antingen en vanlig stift eller en vanlig kedjeplatta som svek mig.

Vill också förklara att mitt felaktiga kedjelås var lika gammalt som den kedja det satt på. Jag återanvänder inte gamla kedjelås men slänger dem samtidigt när jag slänger deras kedjor.

ErikaB

Ny medlem
fredrik168 sa:
ErikaB sa:
Provrull med nya vrålåket. Det här blir skoj
Grattis!! Men du hade ju bytt ut nästan hela nico? Blev den inte bra iallafall?
Tack! Jo, den blev verkligen jättebra, men det blev också väldigt märkbart att den var alldeles för liten för mig. Den har fått vandra vidare till en 10cm kortare cyklist.

Atakua

Medlem
Crossmax sa:
Öh, jag känner igen platsen! Där stängs min GPS enhet av av sig själv varje gång jag närmar mig den bron. Troligen en bugg i kartan eller/och programvaran som uppenbarar sig på den förtrollade platsen.

Senast ändrad:

Atakua

Medlem
Ny dag och snö som födelsedagspresent!
IMG_20181216_223016.jpg

3 cm fräsch klibbig snö i Igelbäcken. Flygande snö och huvudlampa skapar Stjärnornas krigs hyperrymdshoppseffekt:
maxresdefault.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer