Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

AnteL

Aktiv medlem
InShot_20181221_124816888.jpg

Sedvanlig julcykling inomhus med klubben. 30km vänstervarv som avslutades med fika!

Atakua

Medlem
15 minuter i dagens cykling glider jag på halkan. Bröstkorgen slår marken. Oj, det gör ont, men revbenen verkar hålla sig (tror jag…)
Fortsätter försiktigt fram.
Jag har gott om tid, då får jag ta en genväg! Genvägsstigen försvinner plötsligt, jag envisas med att träda fram. Två minuter senare står jag i en pöl iskallt vatten under kraftledningen. Båda fötterna börjar frysa. Precis som i vintras!

Jag borde skynda mig nu. Snart bryter mina frusna fötter av; dessutom är cyklar förbjudna på pendeltågen efter kl 15:00.

Jag når Tornberget och tar en bild, sedan cyklar jag ner till pendeltågsstation.

IMG_20181221_130105.jpg

Börne

Medlem
När jag ändå kom förbi den lilla BMX banan så fick det såklart bli några rundor innan jag fortsatte vidare idag!

IMG_5557.jpg

Börne

Medlem
Underbart ute i skogen nu, inte ofta vi har vitt på julafton här, även om det bara är ett tunt lager!
IMG_5599.JPG

quid

Aktiv medlem
Strålande sol på självaste julafton! Lyckades pricka in de få minuter hela solen var ovanför horisonten, vilken julklapp!
20181224130504.JPG

Atakua

Medlem
Man kan inte se dem på bilden nedan, men med fräscha växelhöljen och -vajrar blev växling så häpnadsväckande noggrann!
Eftersom höljet slitas/rostas så långsamt kan man inte känna att det har blivit svårare att trycka på reglaget eller att kedjan hoppar långsammare till mindre drev. Tills dagen när man byter kablarna, då blir allt solklart och skillnaden är här som himmel och jord.

IMG_20181225_112315.jpg

Upptäckte också att bakbromshöljet har spruckit lite där det böjs vid styrning. För säkerhetens skull bytte det också.

Senast ändrad:

AnteL

Aktiv medlem
received_528456834328288.jpeg

Ute på isen med familjen... Rejält lite snö så man kan cykla vars man vill på isen nu...

JojjeM

Aktiv medlem
Passerade spår av en av sommarens bränder i utkanten av Uppsala på senaste turen.

DSC_0655.JPG

/Johan

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer