Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Elhojtok

Aktiv medlem
ForesterGuy sa:
Elhojtok sa:
ForesterGuy sa:
Får man köra elcykel på sjön?
Det får man säkert, eftersom man även får köra bil där.
Allamansrätten gäller ju inte motordrivna fordon? Inte ens utombordare.
Jag tänkte snarast på att frusna sjöar inte omfattas av terrängkörningslagen, även om det kan finnas lokala förbud.
OT: Vidare har jag ingen önskan att förstöra den här tråden, men eftersom du har den dåliga smaken att ta upp det i just den här trevliga tråden: Jag tror att naturvårdsverkets i mitt tycke diffusa tolkning av allemansrätten skulle bli helt överkörd av transportstyrelsens rätt tydliga fordonsregler i en rättegång. Man skulle börja med att fastställa vilket slags fordon överträdelsen gäller och snabbt komma fram till att ärendet gäller en cykel. Allemansrätten omfattar cyklar och åtalet skulle ogillas.

20190316_103031.jpg

Inte världens kalasbild men tog den i farten. På väg upp till Alaskatoppen (3000 möh) för andra gången idag. Lite roligare vyer från detta hållet. Men fy sjutton så blåsigt det var idag :/

Pfaff

Aktiv medlem
Söderslätt klockan 14:25. Lärkan drillade men ser du den på bilden är det en smutsfläck på din skärm.

C6691986-9054-4D92-B933-ED78E6DFA5C6.jpeg

Mini_me

Aktiv medlem
Har haft ett knackande ljud sen förr tisdags..Fanns kvar även idag. Men hitta vad som lät:

5588DB3A-2C25-4B69-B537-C473A824D3D2.png

0DAEB397-119D-4E00-881F-42DDD60B3701.jpeg

body.jpg

Jag köpte ett beg hjul här på happy och när jag tog loss kassetten på den gamla för att flytta över så hände det här. Hög tid för byte eller?

PLJ1982

Ny medlem
20190320_181244-01.jpeg

Pga problem med kroppen och kyla har säsongen inte riktigt börjat för mig ännu.. men idag gick det inte att låta bli.

Senast ändrad:

Mini_me

Aktiv medlem

marr

Moderator
Forumvärd
Mini_me sa:
marr sa:
Mini_me sa:
AX3L sa:
Jimel sa:
Den här varningsminan skrämde skiten ur mig idag ?
Varningsmina?!
Ja!? Wtf??
Larmmina om jag får be.
Antar att dom sitter på strategiska platser? Typ militärområde mm? Eller vad fan har man såna till? (Vildsvin?)
Man sätter upp dem tillfälligt runt sitt läger. Inget som man har ute sådär bara. Antar att jimel cyklade där det övades på något sätt.

ForesterGuy

Aktiv medlem
marr sa:
Mini_me sa:
AX3L sa:
Jimel sa:
Varningsmina?!
Ja!? Wtf??
Larmmina om jag får be.
En av min fars bekanta dog av en lysmina, antagligen en truppmina 9 laddad med lyspatron. Han lutade sej över den när han skulle sätta i säkringssprinten, och kom åt tråden. Lyspatronen brann av i bröstkorgen på honom.

marr

Moderator
Forumvärd
ForesterGuy sa:
marr sa:
Mini_me sa:
AX3L sa:
Jimel sa:
Varningsmina?!
Ja!? Wtf??
Larmmina om jag får be.
En av min fars bekanta dog av en lysmina, antagligen en truppmina 9 laddad med lyspatron. Han lutade sej över den när han skulle sätta i säkringssprinten, och kom åt tråden. Lyspatronen brann av i bröstkorgen på honom.
Fast detta här var ingen truppmina 9.

Rattnalle

Aktiv medlem
marr sa:
Mini_me sa:
marr sa:
Mini_me sa:
AX3L sa:
Jimel sa:
Varningsmina?!
Ja!? Wtf??
Larmmina om jag får be.
Antar att dom sitter på strategiska platser? Typ militärområde mm? Eller vad fan har man såna till? (Vildsvin?)
Man sätter upp dem tillfälligt runt sitt läger. Inget som man har ute sådär bara. Antar att jimel cyklade där det övades på något sätt.
Vore inte helt unikt om en sån där glömts i skogen heller. Om den ska sitta så nära trupp att den fyller nån funktion lär han ju ha mörkt att det övades.

marr

Moderator
Forumvärd
Rattnalle sa:
marr sa:
Mini_me sa:
marr sa:
Mini_me sa:
AX3L sa:
Jimel sa:
Varningsmina?!
Ja!? Wtf??
Larmmina om jag får be.
Vore inte helt unikt om en sån där glömts i skogen heller. Om den ska sitta så nära trupp att den fyller nån funktion lär han ju ha mörkt att det övades.
Fast jimels bild på insta, lutad mot ett tält talar för annat ;)

Och nä, man glömde inte sådana... Det var en jävla koll kan jag säga. Inget man bara fick ut och leka med direkt.

Rattnalle

Aktiv medlem
Men helt slätt? Du behöver ut och se dig om lite, kalibrera om lutnings-skräcken. Köpstopp på prylar nån vecka borde väl räcka till en rätt fet semester ;-)

marr

Moderator
Forumvärd
Rattnalle sa:
Men helt slätt? Du behöver ut och se dig om lite, kalibrera om lutnings-skräcken. Köpstopp på prylar nån vecka borde väl räcka till en rätt fet semester ;-)
Kameran ljuger nog litegrann :p

Bytt jobb lite för mycket. Så ingen semester på ett tag nu :D

Senast ändrad:

ForesterGuy

Aktiv medlem
marr sa:
ForesterGuy sa:
marr sa:
Mini_me sa:
AX3L sa:
Jimel sa:
Varningsmina?!
Ja!? Wtf??
Larmmina om jag får be.
Fast detta här var ingen truppmina 9.
Nej, det är bra att det finns mildare varianter numera.
I lumpen använde vi larmmina 1. Samordningen var dock så dålig att en annan pluton körde på en av våra larmminor, bra att de fick öva. ;-D

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer