Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Rut-66

Medlem
Sambal Oelek sa:
Rut-66 sa:
Hemma efter en tur till närbutiken. Mitt budgetprojekt börjar bli redo för säsong 2, men väntar på en styrväska, så riktiga kameran enklare kan tas med lite oftare. Är skitnöjd med "skräpet" efter några ändringar och tillägg :)
Snyggt! :) ser riktigt brutal ut.
Men du, om du byter sadelklämma till en med extra hål så kan du montera en helt vanlig pakethållare:
https://road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/images/Products/Salsa Racklock seatpost collar.jpg?itok=aQlUHv15

Har du bytt vevparti och baknav? Den kommer med några ganska tråkiga 3x7 grejjer väl
Ja, bytte nav för att få kassett istället för gängad frikrans och gick upp till 9s. Finns ju gängade 9s har jag sett, men det vobblade rejält originalet och orkade inte reklamera och ville ha kassettsystem... Tyvärr tar ramen max 10mm axel och jag vill inte ha snabbkopplingar, så fixade 10mm axel med adapterrör upp till 12mm. Bytte alltså till ett 12x148-nav.
Budgetvevparti Sunrace för fyrkantsaxel, 96 bcd så minimum 30T, jag kör 32T i stål, men finns alu också.
Aliviobakväxel och separata broms/växelreglage rensade bort Tourneyklumparna på styret. Tourney och Prowheel-grejer original...
Neco vevlager 131mm original, bytt till Shimano 115mm för nya vevpartiet.
180mm bromsskiva fram med adapter också.
Tack för kommentaren och tipset om sadelklämman :)

Senast ändrad:

AX3L

Aktiv medlem
Sambal Oelek sa:
Dagens bild är från igår hempendling. 95 km i finvädret. Svalkar mig här med en ganska omanlig glass, väldigt god var den dock :)

(Bamse, men är inte all glass manlig om man tänker efter)
Är det en stor glass eller liten cykel?

H.

Aktiv medlem
20190409_195222.jpg

Igårkväll kom jag äntligen ut på årets första runda i skogen. Inte lätt att hitta tid mellan sjukdomar, småbarn, familjeliv och ruskväder. Det senare slapp jag iofs inte igår, och frisk är jag inte heller, men abstinensen blev för stor.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Snygg :) Det har knappt varit värt att vara ute i kylan ändå. Det är nu man ska ut i skogen.

Gav mig själv ut idag men väldigt lite kläder i kombo med att det började snöa... kortade ner rundan och jag åkte hem och bytte bakdäck istället. DD med huck norris och allt det innebär men glad i hågen tills jag lutar mig bak och ser logo-katastrofen.

IMG_20190410_200652.jpg

Raggamuffin

Aktiv medlem
20 grader, sol, blå himmel och nästan vindstilla, Vallåsen öppnade idag. Till och med nästan gött att sitta i liften fast den står still....

IMG_20190418_162740.jpg

Egress

Medlem
Har turen att jobba på en firma som värderar cykling väldigt högt.

Ibland kommer en av firmans grundare (som även har doktorerat i fysik, och därmed är en ”doktor”) och bestämmer att vi alla har ett ”doctor’s appointment” - dvs vi drar på en cykeltur mitt på dagen på betald arbetstid.

Här är en bild från när doktorn kom på besök senast. Doktorn själv i förgrunden med mig tätt inpå.

Precis vad som behövdes den dagen!

BE046C6C-7E10-4658-8021-23ECC5B4C714.jpeg

storfiskarn

Medlem
Egress sa:

Ibland kommer en av firmans grundare (som även har doktorerat i fysik, och därmed är en ”doktor”) och bestämmer att vi alla har ett ”doctor’s appointment” - dvs vi drar på en cykeltur mitt på dagen på betald arbetstid.

Här är en bild från när doktorn kom på besök senast. Doktorn själv i förgrunden med mig tätt inpå.

Nice! Riktigt grym bild oxå!

mikipedia_

Aktiv medlem
storfiskarn sa:
Egress sa:

Verkligen!

Jimel

Aktiv medlem
mikipedia_ sa:
storfiskarn sa:
Egress sa:

Verkligen!
Ja den utstrålar lycka :)

Stream

Ny medlem
Egress sa:

Gött.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer