Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Startgas

Medlem
Johge sa:
Från helgens åkning i Järvsö.
Känslan som uppstår när man grejar större och större hopp är nästan bättre än sex?
Nästa gång kanske man ska våga sig på lite för liten?
Lite för liten är faktiskt enklare än Twist Twist. ;) Möjligen med undantag av hoppet efter stora droppet.

Jimel

Aktiv medlem
Cyklade från Sälenbyn till Högfjällshotellet, det var brant och enduron var kanske inte rätt val av vapen ?
FBAD203E-C157-4F97-8D1A-200999DD73F9.jpeg

Johge

Aktiv medlem
Startgas sa:
Johge sa:
Känslan som uppstår när man grejar större och större hopp är nästan bättre än sex?
Lite för liten är faktiskt enklare än Twist Twist. ;) Möjligen med undantag av hoppet efter stora droppet.
Är det så? Jag har bara gått fram till sista hoppet och stått uppe vid första droppet och känt att jag inte riktigt är redo ännu

Startgas

Medlem
Johge sa:
Startgas sa:
Johge sa:
Är det så? Jag har bara gått fram till sista hoppet och stått uppe vid första droppet och känt att jag inte riktigt är redo ännu
TT har några kurvor som är svåra att hålla fart igenom, och några hopp som är extremt svåra att klara utan case.
LFL är extremt välbyggd. Haka på någon utför droppet till att börja med. Det är större än droppet innan TT och LFL delar sig, men känns mindre för det är så brant(bra) landning.
Stora hoppet efter droppet är stort och brant, men går att fega över(behöver dock fart inför gap-hoppen efter, så fortsätt först när du klarar det hoppet hyffsat väl.)
Sen kommer tre små flacka gap-hopp. Håll till vänster i det andra(har jag för mig), för annars kommer man inte över.
Sen är det en stor kurva och sedan avslutningshoppet, som är långt men flackt.
Börja dina åk i LFL från där TT går ovanför Spacecorner-kurvan i Barbro så du får tillräcklig fart för stora droppet. Har man hittat rätt fart för droppet så har man rätt fart för resten av LFL, möjligen liten inbromsning innan hoppet efter droppet.

Johge

Aktiv medlem
Startgas sa:
Johge sa:
Startgas sa:
Johge sa:
TT har några kurvor som är svåra att hålla fart igenom, och några hopp som är extremt svåra att klara utan case.
LFL är extremt välbyggd. Haka på någon utför droppet till att börja med. Det är större än droppet innan TT och LFL delar sig, men känns mindre för det är så brant(bra) landning.
Stora hoppet efter droppet är stort och brant, men går att fega över(behöver dock fart inför gap-hoppen efter, så fortsätt först när du klarar det hoppet hyffsat väl.)
Sen kommer tre små flacka gap-hopp. Håll till vänster i det andra(har jag för mig), för annars kommer man inte över.
Sen är det en stor kurva och sedan avslutningshoppet, som är långt men flackt.
Börja dina åk i LFL från där TT går ovanför Spacecorner-kurvan i Barbro så du får tillräcklig fart för stora droppet. Har man hittat rätt fart för droppet så har man rätt fart för resten av LFL, möjligen liten inbromsning innan hoppet efter droppet.
Stort tack:) screenshottat och ska memorera inför nästa besök. Ta rygg på nån duktig är givet:)

Marteric

Ny medlem
Crossmax sa:
Marteric sa:
Precis landat i soffan efter säsongens längsta pass hittills. Unnade mig ett stopp för att föreviga min Canyon och en riktigt mysig stig.
Vilken helmysig stig och skog! Var i landet är denna bild tagen?
Strax utanför Borås. Slingan (10 km) är vid en gammal sportstuga som heter Björkehov. Bilden är tagen på den absolut finaste och roligaste delen av slingan. I övrigt är slingan ganska teknisk och inte jättesnabb...

JesperA

Medlem
605D134F-76F8-4F4F-8B7A-5D8279442F63.jpeg

Ute & letade blåbär å kantareller men alla var redan stulna & spenderade dagen med att göra klassikern ”stigen tog slut men jag kör vidare” & så står man där mitt i ett kalhygge & svär sig gul å blå & önskar att en brunstig guldhamnster kom & gjorde slut på ens misär

Parmenion

Ny medlem
Ja verkligen vackert..och perfekt för cykling. Så fel var du ändå inte, startade på högkullen innan jag trog nedåt mot Österplana och Martorpsfallet.

Egress

Aktiv medlem
Nu är det bikepackingsäsong för mig igen. Har äntligen fått ihop mer egen utrustning istället för att låna, så jag var tvungen att ta mig ut på en ordentlig runda för att testa väskor och dynamo-nav plus lysen. Klev upp kl 04.00 och drog en tur på 10mil och 1600 höjdmeter. Mycket fin dag på cykeln.

RNI-Films-IMG-4923E906-B374-4AF0-AE6F-BA455A3472D6.jpg

Åbbe1

Ny medlem
Från gårdagens tur i Änggårdsbergen.
Man börjar våga lite mer och köra lite snabbare nu ?

F0E8AFAA-D628-4D05-A7D2-DBCB274FD014.jpeg

weldion

Aktiv medlem
A87ADCC4-03AD-4C6F-A0B9-9ADC0EA7463E.jpeg

Ute på en Garmingenererad tur mellan Östergötland och Småland. Valde landvägscykling och fick hälften grus och hälften asfalt som underlag. Skön tur och ytterst lite trafik.

Makten

Aktiv medlem
Bergs gård i Trosa/Vagnhärad med Florden igår. Min mobil vill överexponera varenda jäkla bild vilket tyvärr sabbar resultatet. En nog så god anledning att använda "riktig" kamera i fortsättningen. Suck.

20190807_105232_2.jpg

unofficial

Ny medlem
Grusturer som alltid slutar ändå med stigar... En lång tur då man utforskade lite allt möjligt mellan Vällingby och kungsängen

20190807_180525.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer