Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Jolelp

Ny medlem
mikipedia_ sa:
Njuter av en fin tur och vackert väder?
Hajade till när jag såg bilden, kan detta vara Dräcke/Davidshyttan? Om så är fallet vart cyklar ni där någonstans? :D
Har en bekant i Davidshyttan nämligen och det vore kul och veta om det fanns bra stigar runt knuten!!

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Fick ett paket från Salsa idag... var ett tag sedan nu jag tyckte behöva mig en ny hoj. Men nu var det dags att skaffa nåt för äventyrslusten...

IMG_20190827_203748.jpg

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Ruskigt hett idag! Yrade omkring bland spåren och visste varken ut eller in. Jag tror det ska gå att köra en loop, men jag har inte förstått hur än. ;P

2019-08-27_1.JPG

mikipedia_

Aktiv medlem
Jolelp sa:
mikipedia_ sa:
Hajade till när jag såg bilden, kan detta vara Dräcke/Davidshyttan? Om så är fallet vart cyklar ni där någonstans? :D
Har en bekant i Davidshyttan nämligen och det vore kul och veta om det fanns bra stigar runt knuten!!
Ja det är det? Jag har oxå en bekant/cykelkompis i davidshyttan (Bubbas) så har i gen jättekoll mer än att "berget" längs norbergsvägen och det ovanför villaområdet mitt emot Brunnsjön är najs. Du kan kolla mig på strava å se den turen bilden är tagen ifrån.

Jolelp

Ny medlem
mikipedia_ sa:
Jolelp sa:
mikipedia_ sa:
Ja det är det? Jag har oxå en bekant/cykelkompis i davidshyttan (Bubbas) så har i gen jättekoll mer än att "berget" längs norbergsvägen och det ovanför villaområdet mitt emot Brunnsjön är najs. Du kan kolla mig på strava å se den turen bilden är tagen ifrån.
Trevligt, ska kolla upp Strava, vad heter du där?

mikipedia_

Aktiv medlem
Jolelp sa:
mikipedia_ sa:
Jolelp sa:
mikipedia_ sa:
Trevligt, ska kolla upp Strava, vad heter du där?
Samma?

Örjan Lax

Aktiv medlem
Kvällsrunda vid en stilla sjö. Ugglor skrek, kvistar knäcktes i skogen, och åskan hördes svagt på tryggt avstånd.

IMG_20190828_2256562022.jpg

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Var tvungen å testa nya tältet innan skarpt läge på riktigt nästa vecka så det blev en bikepackingövernattning här! Grilla körv och ha det gott. Bada lite också. Inte alls dumt.

IMG_20190826_195250_low.jpg

Rut-66

Medlem
Finrunda eftersom man t o m kan möta hästekipage där jag oftast cyklar.
Gående, hundförare, joggare, mtb-cyklister, el-rullstolsburna, you name it...

Gråzoner
Namnls3.jpg

För övrigt blir Schwalbe G-One Allround Lite 2.8, på mina i40-fälgar, 71mm breda.

viggen

Medlem
Det bjöds på saft, kaffe, bullar och ballonger idag i Åre.
En ny led också! Även om det här bara är första etappen är det ändå 1,5km rolig flow/hopp-led.

GeKKo

Ny medlem
Lämnade hemmet vid 7 morse. Kände definitivt behovet av att vara själv så jag drog 6 km asfalt/grus till en skog som är ett naturreservat.

Har aldrig riktigt cyklat där förut men såg en skylt på 0,4 mil till ett vindskydd. Väl framme så kom man till en stor damm med näckrosor, mossa, vass, lingon , blåbär och ett och annat rönnnbärsträd. Såg även en liten padda som hade beslutat sig för att flytta hemifrån ?

Av alla kort jag tog är jag mest nöjd med detta ..

Bilagor

AnteL

Aktiv medlem
9C94F9BB-F23E-4A16-8781-E4E6482887D9.jpeg

Var grussprättarlopp igår med obegränsat glassintag vid målgång igår!

Rattnalle

Aktiv medlem

ForesterGuy

Aktiv medlem

Örjan Lax

Aktiv medlem
ForesterGuy sa:
Rattnalle sa:
ForesterGuy sa:
Rattnalle sa:
Mini_me sa:
Hade precis gett upp hoppet när jag hitta ett hopp!
Ingen ringklocka? :-(
Märkligt många cyklar i den här tråden verkar sakna ringklocka. Det är ju olagligt, och olagligheter ska vi inte uppmuntra.
Det här var en väldigt specifik ringklocka.
Ring, klocka, ring...
https://happyride.se/forum/read.php/1/3469764/3593585#msg-3593585

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Erkänner mig bidragande till den här trenden utan ringklocka, men det är för jag inte hittat någon som passar min nya hoj, fast nu är det beställt! En "Hide My Bell", kan man få både ringklocka, dator samt reflex på ETT fäste. Verkar ju helsmutt!

Jimel

Aktiv medlem
Sambal Oelek sa:
Erkänner mig bidragande till den här trenden utan ringklocka, men det är för jag inte hittat någon som passar min nya hoj, fast nu är det beställt! En "Hide My Bell", kan man få både ringklocka, dator samt reflex på ETT fäste. Verkar ju helsmutt!
Mycket smidiga, tyvärr gick min sönder i en krash.

Startgas

Medlem
Ja alltså, Yeti/Sasquatch är väl en människoapa så det är klart att den kan klättra... För det är väl inte en människa på bilden? :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer