Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

H.

Aktiv medlem
Var på visning på ett hus igår. Gick en sväng i skogen bredvid och som en märklig dragningskraft hamnade jag på lokala freeridebygget. Lustiga var att jag strax innan tänkte "jag känner igen en cykelstig när jag ser den" och svängde av från huvudstigen in på en väldigt liten avstickare.

Ägaren var fö mtb-cyklist noterade jag. Synd bara att man inte kunde få plats med 4-5 cyklar i förrådet...

20200518_184549.jpg

Senast ändrad:

Transwave

Aktiv medlem
Vrf har du bakdäcket på fel håll ? 🤭
Nej, jag har det åt rätt håll! När jag hade det åt fel håll (som såg estetiskt rätt ut) så fick jag inget grepp när jag trampade. När jag monterade det som det är på bild så fick jag mycket mer grepp och kunde cykla upp för backarna istället för att slira.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Om
Nej, jag har det åt rätt håll! När jag hade det åt fel håll (som såg estetiskt rätt ut) så fick jag inget grepp när jag trampade. När jag monterade det som det är på bild så fick jag mycket mer grepp och kunde cykla upp för backarna istället för att slira.
Du får ha det på vilket håll du vill men det där lär sitta bak och fram. Du cyklar uppför med bromsgreppet.

Transwave

Aktiv medlem
Jag behöver inget bromsgrepp - bakdäcket ska slira när jag bromsar så att jag kan styra hojen genom sladd i tajta partier! Det är när jag klättrar som jag vill ha grepp, inte tvärtom :)

Juhlin

Medlem
IMG_20200522_165310~2.jpg

Skitdag på jobbet...
Fullt ut kompenserad av hemresan i strålande solsken med en mil asfalt, en mil grus och som avslutning en mil stig, benen kändes piggare än på länge dessutom.
Bootzippern invigd.
Det blev en dag jag kommer minnas som en riktigt bra dag.

moros

Aktiv medlem
Dagens bild (och gårdagens). Inga berg, klippor eller fjäll (eller snö). Men grönskande bokskog och öppna fält i Skåne.
20200522_131426.jpg

20200521_093606.jpg

Senast ändrad:

H.

Aktiv medlem
En till från kvällens pushbikerunda kan jag ju kosta på mig nu när klockan slagit över midnatt.

Spåren är så "svarta" att man måste lära sig dem sektion för sektion, och flera sektioner är länkade så missar du en kommer du automatiskt missa fler, men när man väl sätter ett helåk i bra fart är det en rätt ball känsla. Lyckades med ett av mina bästa åk på en av stigarna.

20200522_211321.jpg

H.

Aktiv medlem
Var någonstans är detta?
I Stockholms södra skärgård. Den som vet, vet. Vill inte ha hit massa folk eftersom stigarna leder rakt ner på samfällighetens bryggor och badplats.

Dessutom är stigarna så svåra att jag helt ärligt tvivlar på att så många tycker de är roliga. Jag har kört dem i 10 år och att jag igår gladdes över ett fullåk där allt klaffade säger väl en del.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer