Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Gordon

Aktiv medlem
Med halka kan man ändå inte bromsa med framhjulet.
Går faktiskt rätt bra om man inte modulerar som ett miffo och dessutom väljer att inte bromsa på just det som är snorhalt.
Kan vara trevligt att ha jättebra bromsar så att man hinner bromsa farten innan och/eller emellan det som är snorhalt för att hinna placera ekipaget i rätt riktning.

Berk

Aktiv medlem
Går faktiskt rätt bra om man inte modulerar som ett miffo och dessutom väljer att inte bromsa på just det som är snorhalt.
Kan vara trevligt att ha jättebra bromsar så att man hinner bromsa farten innan och/eller emellan det som är snorhalt för att hinna placera ekipaget i rätt riktning.
Håller med. Jag brukar bromsar med både precis när det går. Men generellt behöver man/jag inte bromsa ofta i Hellas. Och den här veckan vara rötterna hala och då vill man inte bromsa med framhjulet när en rött finns i närheten.

Berk

Aktiv medlem
Håller med. Jag brukar bromsar med både precis när det går. Men generellt behöver man/jag inte bromsa ofta i Hellas. Och den här veckan vara rötterna hala och då vill man inte bromsa med framhjulet när en rött finns i närheten.
Eftersom vi snackar hala rötter kan jag lägga till en bild från fredag. Som tur (eller planerad?) körde jag uppför, men utför måste man vara försiktigt med fingrarna på bromsarna.

2020-10-09-12-53-54.jpg

Raggamuffin

Aktiv medlem
Blev några timmar grus.

IMG_20201013_184738.jpg

Foto taget i nattläge, lyckades hamna mitt mellan bocken och en flock till som hann över till andra sidan vägen. Stod 15 meter bort och stirrade på mig några minuter innan han gav sig iväg.

Makten

Aktiv medlem
Note to self: Prova aldrig mer att ta ur Cush Core ur däcken när du vant dig vid det. Åtminstone inte utan att vänta så länge att du inte minns hur det känns. Fifan vilken skakfest det blev, och därmed en riktig skittur då jag mest längtade efter att få sluta cykla. Det har typ aldrig hänt förut, nånsin. :censored:

DSC08520_fb.jpg

josofin

Aktiv medlem
Note to self: Prova aldrig mer att ta ur Cush Core ur däcken när du vant dig vid det. Åtminstone inte utan att vänta så länge att du inte minns hur det känns. Fifan vilken skakfest det blev, och därmed en riktig skittur då jag mest längtade efter att få sluta cykla. Det har typ aldrig hänt förut, nånsin. :censored:

Visa bilaga 447881
Men fint foto blev det iaf som vanligt.

Makten

Aktiv medlem
Men stora frågan är: varför???
För att tunga däck och CC blir ganska träligt att släpa runt på. Det känns jättebra när man cyklar fort, men i låg fart märker man vikten desto mer.
Jag har en plan om att köra med 800-gramsdäck och CC, men jag ville först prova att gå tillbaka till ett rimligt däck fram (DHF 2,3" EXO, 925 gram) utan CC. Det var inte så roligt. Bak har jag Forekaster med Huck Norris och konstigt nog tycker jag det funkar bra. Det är bara fram det stör med stötighet och vibrationer.
Sen tror jag att min gaffel är knäpp, så det gör inte saken bättre.

Tomcaten

Aktiv medlem
Norrtälje anstalten?

För ett tag nu har jag funderat över hur två gamla skolkamrater hade det på Kumla respektive Hall i ett par månader och år som de satt där och ugglade.

H.

Aktiv medlem
Norrtälje anstalten?

För ett tag nu har jag funderat över hur två gamla skolkamrater hade det på Kumla respektive Hall i ett par månader och år som de satt där och ugglade.
Österåker. Går ett finfint lättcyklat xc-spår i skogen bakom anstalten. (Prison trail/anstaltspåret). Kanske lite för lättcyklat för min smak men ändå kul att testa.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer