Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Martinmat

Aktiv medlem
Idag är det Global Fatbike Day. Ingen stor samlad tur idag pga Corona körde själv men möte senare på några tjockisar till i skogen. Hade skitkul 😄
716DECC6-2177-4024-999B-A90F8F339631.jpeg

Rassemouse

Aktiv medlem
7E8B1828-4B33-466A-8916-205ECD8A34C9.jpeg
Provkörde några varv på det som är färdig röjt på nya stigen. Sjukt rolig, och än så länge rätt tung cykling pga noll markfix. Mycket mjuk mossa och gräs och även en hel del småstubbar på sina ställen, lägg till lite blötsnö som det slirar fint i så blir det bra puls när man försöker hålla upp farten lite. 😃

nicjor

Aktiv medlem
Rädd för mörker, fanns ingen tid för det! Fingrar som gjorde ont, för lite kläder under softshelljackan ( Craft Ideal Jkt ). Bara en lampa på styret ( Jula 1600 lm ). Nu vet jag bättre. Tre lampor nästa gång kanske 4st, bar mitts och termo vantar plus riktigt merino underställ. Har aldrig kört långpass vintertid förut, men sjukt skoj. Trodde jag skulle dö av kylan😂🥶.
84F2BF8A-B8FE-4BD1-A589-A525870EAF0A.jpeg

MathiasJ

Aktiv medlem
GFBD igår på lite snö och regn lagom blöt när man kom hem vädret knäckte en idag all snö smält från igår och endast is, vatten, gyttja + blöta handskar, skor från igår..så idag blev de att köra i garaget då 5mil svettbastu.
IMG_20201206_144408.jpg

Senast ändrad:

josofin

Aktiv medlem
Eftersom cykeln ändå skulle få åka bil från verkstan idag tänkte jag passa på och spana in det där stället Hellas igen... vilket virrvarr av stigar. När jag äntligen fick flyt och trodde mig vara på Vilse, visade det sig att jag bara var vilse 🥴.... hamnade på platsen Gud glömde... Hemma är nog ändå bäst!
20201207_135735.jpg

Berk

Aktiv medlem
Oh deer i Hellas igår. Jag har tagit "samma bild" massor av gånger förut men tröttnar aldrig på just det här stället. 👌

Håller med! Din bild från två år sen med lite snö, Crossmax och låg solljus gör mig alltid mycket sugen att går ut direkt till Hellas! (Men nu väntar jag på lite snö)

Ante-87

Medlem
Av nån outgrundlig anledning så kom jag aldrig ut på dan idag utan satt och hade mild ångest istället. Såhär i efterhand kan jag inte förstå varför jag inte bara stack ut, men så funkar det (jag) ibland. Handlingsförlamning som bara leder till att man mår ännu sämre.
Men vid 19-snåret tog jag mig i kragen och stack ut i mörkret med kameran. Hade en plan om att försöka fotografera "det där trädet" med vettigare utrustning än förra gången. Det gick hyfsat! Måste nog till stativ för att kunna bli bättre, och det skulle istället förstöra resten av cyklingen. :unsure:

Visa bilaga 453496

Det här är en av många anledningar till att jag envisas med att inte bara nöja mig med mobilen eller en bra kompaktkamera.

Edit: För den fototekniskt intresserade har jag skrivit lite mer här: https://www.fotosidan.se/blogs/hertsius/nar-ljuset-tryter-valjer-jag-den.htm

Härlig bild! Gillar verkligen hur ljuset faller/stiger mot grenarna ovanför 😊👍👍

Makten

Aktiv medlem
Går oh deer på insidan om Corona?
Nä, den g
Kunde inte låta bli.

Min favorit happybild (från Makten):

R0000144_2.jpg

Min (dåliga) kopia:

Visa bilaga 457633
Jag tycker nog att din "kopia" är bättre sett till innehållet. Däremot skulle det kanske inte skada med lite åtgärder på den fototekniska fronten. :giggle: Tillåt mig...

berk.jpg

Foto: Berk, inte jag alltså...

Edit: Jag kanske tog i lite väl mycket, men nåt åt det hållet. 😂 Tre minuter bildbehandling ungefär.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer