Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Makten

Aktiv medlem
På spaning efter ett gammalt backhoppningstorn vid A-trail som jag såg på flygfoto från 1958. Det fanns kvar 1971 men inte 1998, så något spår borde kunna finnas (och det är fortfarande utmärkt på vissa kartor). Hittade inget men lite tidsfördriv utomhus var precis vad jag behövde. 👌

DSC08736_fb.jpg

marr

Moderator
Forumvärd
På spaning efter ett gammalt backhoppningstorn vid A-trail som jag såg på flygfoto från 1958. Det fanns kvar 1971 men inte 1998, så något spår borde kunna finnas (och det är fortfarande utmärkt på vissa kartor). Hittade inget men lite tidsfördriv utomhus var precis vad jag behövde. 👌

Visa bilaga 462813
Sveriges radio historia gjorde ett avsnitt för kanske 2år sedan om gamla backhoppningstorn och rester efter dessa. Om de var i sthlm eller Göteborg minns jag dock inte.

Berk

Aktiv medlem
Vi körde den åt båda hållen bara för att vara säkra på att vi kört den i rätt riktning!
Då körde du den också i fel riktning :)
Vet inte om det finns en rätt och fel riktning på Oh Deer, även om jag har bara kört den i en riktning, inser jag nu.

Menade att cykeln visar i andra riktningen på alla bilder från Makten (och mig).

Crossmax

Aktiv medlem
Då körde du den också i fel riktning :)
Vet inte om det finns en rätt och fel riktning på Oh Deer, även om jag har bara kört den i en riktning, inser jag nu.

Menade att cykeln visar i andra riktningen på alla bilder från Makten (och mig).
Den är ju helt klart roligare när man kör utåt, men inte så tokig åt andra hållet heller (även om det känns som att det konstant lutar uppför).

Berk

Aktiv medlem
Var rädd för en till "det kunde ha varit mycket värre" tur med dålig Specialized tubeless ventil på sonens hjul som lösnar på både sidorna och sonen som sade efter en bit att han inte var 100% och ville går tillbaka. Jag föreslog gul tillbaka, som var (nästan) kortaste vägen och sonen tackade flag ja till. Bara lite för mycket folk där. Efteråt hjälpte sonen att byta till otroligt mycket bättre Schwalbe ventiler.

2021-01-05-16-13-46.jpg

Peheda

Medlem
IMG_0425.JPG

Nu börjar det likna vinter till och med i Nyköpingstrakten. Men som synes i bakgrunden är Östersjön inte ens nära att frysa till. Min gamla 26:a fick dubbdäck från Biltema och skärmar från Jula och sedan var den helt plötsligt en vintercykel.

H.

Aktiv medlem
20210107_211419.jpg

Länge sen jag satt på cykeln. Men det var svårt att låta bli idag. Inte ens en sten som gjorde sitt bästa för att slå sönder bakväxeln 100m från huset lyckades stoppa mig. Universaltång och handkraft så var den någurlunda rak och med 6-7 hjälpligt fungerande växlar.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer