Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Rassemouse

Aktiv medlem
Ja, folk bruka bada I Hellas hela vintern. Vanligtvis nära bastun, men för två veckor sen såg jag flera som badade utan a gå in i bastun.
Ja, vinterbad verkar ha blivit populärt i år. Har läst i tidningen om flera som vinterbadar (utan bastu) i ångermanälven.

Rassemouse

Aktiv medlem
FE38DE70-A2B6-4341-B88C-9FD94A2130BD.jpeg
Första lite längre vändan på nya cykeln. 14 km snöpackad grusväg blev det. Fortfarande ovant med så brett styre och funderar på om jag har för liten klinga fram då jag mest låg på 11 och12 och trampade på.Tänker att det finns risk att trampa ur framåt sommaren när det är barmark igen. 🧐

Martinmat

Aktiv medlem
Visa bilaga 463706Första lite längre vändan på nya cykeln. 14 km snöpackad grusväg blev det. Fortfarande ovant med så brett styre och funderar på om jag har för liten klinga fram då jag mest låg på 11 och12 och trampade på.Tänker att det finns risk att trampa ur framåt sommaren när det är barmark igen. 🧐
vad har du för strl på klingan fram?

Makten

Aktiv medlem
Visa bilaga 463706Första lite längre vändan på nya cykeln. 14 km snöpackad grusväg blev det. Fortfarande ovant med så brett styre och funderar på om jag har för liten klinga fram då jag mest låg på 11 och12 och trampade på.Tänker att det finns risk att trampa ur framåt sommaren när det är barmark igen. 🧐
Du får cykla stig istället för grusväg så försvinner den risken. 😁 Kanske inte funkar med snön, men till sommaren så... Annars har du köpt fel hoj. 😉

Eller öka kadensen. Antar att du har väldigt låg sådan om 32T inte räcker på det där underlaget.

Martinmat

Aktiv medlem

Rassemouse

Aktiv medlem
Du får cykla stig istället för grusväg så försvinner den risken. 😁 Kanske inte funkar med snön, men till sommaren så... Annars har du köpt fel hoj. 😉

Eller öka kadensen. Antar att du har väldigt låg sådan om 32T inte räcker på det där underlaget.
Ja, mer stig är planen. Men lite för mycket snö nu. Dock så finns det lite för få längre stigar så grusväg blir det nästan alltid lite av. Men får väl bli snabbare i benen helt enkelt 😊

LFN

Aktiv medlem
Kul för mig som nybörjare att ha lite spår att följa! Spåren visade mig ofta en lite mer utmanande väg över hinder istället för den enkla vägen runt. Visa bilaga 463823
Det där är en skitkul grej med snö. Man kan spionera på hur andra väljer linje. Hittade en helt ny väg förbi några stenar idag, jag har alltid åkt på ett visst sätt men nu visade någon annans spår en mycket bättre väg. Grymt bra!

Makten

Aktiv medlem
Väldigt blandat underlag i Hellas ikväll. Nästan barmark, 10 cm snö, snorhala rötter, greppiga rötter, bra rull, obefintligt rull, hårt och fint, sörjigt, och så vidare. Värst var nog de relativt stora vattenmängderna som behagade ligga på olägliga ställen. Inte för att vattnet i sig var ocykelbart, men det tog inte lång tid innan det började byggas is på cykeln. Utan tvekan värt att hoja hur som helst!

20210112_185551_fb.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer