Vadå rå det är ju fortfarande öppet vatten ?Här brukar jag bada efter cykelturerna på sommaren. Känns väldigt, väldigt avlägset. Fint ändå dock!
Visa bilaga 463644
Ja, folk bruka bada I Hellas hela vintern. Vanligtvis nära bastun, men för två veckor sen såg jag flera som badade utan a gå in i bastun.Vadå rå det är ju fortfarande öppet vatten ?![]()
Ja, vinterbad verkar ha blivit populärt i år. Har läst i tidningen om flera som vinterbadar (utan bastu) i ångermanälven.Ja, folk bruka bada I Hellas hela vintern. Vanligtvis nära bastun, men för två veckor sen såg jag flera som badade utan a gå in i bastun.
vad har du för strl på klingan fram?Visa bilaga 463706Första lite längre vändan på nya cykeln. 14 km snöpackad grusväg blev det. Fortfarande ovant med så brett styre och funderar på om jag har för liten klinga fram då jag mest låg på 11 och12 och trampade på.Tänker att det finns risk att trampa ur framåt sommaren när det är barmark igen.![]()
32tvad har du för strl på klingan fram?
Mätt hur mycket utrymme du har vid kedjestagen. En Sram 34t kostar 13 euro (otroligt billigt).vad har du för strl på klingan fram?
Du får cykla stig istället för grusväg så försvinner den risken.Visa bilaga 463706Första lite längre vändan på nya cykeln. 14 km snöpackad grusväg blev det. Fortfarande ovant med så brett styre och funderar på om jag har för liten klinga fram då jag mest låg på 11 och12 och trampade på.Tänker att det finns risk att trampa ur framåt sommaren när det är barmark igen.![]()
Med 32x11 kan du köra 36,6km/h vid 90rpm. Kör du mkt grusväg? I skogen trampar jag typ aldrig ur 32x11 endast i utförsbacke på asfaltMätt hur mycket utrymme du har vid kedjestagen. En Sram 34t kostar 13 euro (otroligt billigt).
Ja, mer stig är planen. Men lite för mycket snö nu. Dock så finns det lite för få längre stigar så grusväg blir det nästan alltid lite av. Men får väl bli snabbare i benen helt enkeltDu får cykla stig istället för grusväg så försvinner den risken.Kanske inte funkar med snön, men till sommaren så... Annars har du köpt fel hoj.
Eller öka kadensen. Antar att du har väldigt låg sådan om 32T inte räcker på det där underlaget.
Det där är en skitkul grej med snö. Man kan spionera på hur andra väljer linje. Hittade en helt ny väg förbi några stenar idag, jag har alltid åkt på ett visst sätt men nu visade någon annans spår en mycket bättre väg. Grymt bra!Kul för mig som nybörjare att ha lite spår att följa! Spåren visade mig ofta en lite mer utmanande väg över hinder istället för den enkla vägen runt. Visa bilaga 463823
Kunde inte sagt det bättre själv.Note to self: cykling är alltid rätt!
Jag tror Gud blev kränkt av ditt inlägg...Hoppas vid Gud som inte finns att detta inte hinner smälta under morgondagens förmodade regn!
Visa bilaga 463858
Jo, men SMHI säger nu -3 grad till onsdag och 6 cm snö, så det finns hopp!Jag tror Gud blev kränkt av ditt inlägg...
Bidde det med massa extra brexit-stålar för att få hem den?Fågeln har landat! Nu ska det byggas.Visa bilaga 464162
Beställdes i September, skickades 28:de December, så jag klarade mig undan alla avgifter.Bidde det med massa extra brexit-stålar för att få hem den?
Man tackarJävligt snygg cykel![]()
TackarMan tackardin stumpyn är riktigt nice ut med
![]()