Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Bonicon

Aktiv medlem
Helt underbart idag, gårdagen var så varm (Bayern) där man som Norrbottning frågar kidsen om vi ska åka och bada, men det blev en bikepacking-tripp istället. Och nu ett gratis pro-tipp från en amatör: om edra stålhästar känns tunga, lasta på campinggrejer och andra människor på sagda cykel (sisådär 140-150 kg systemvikt) och far runt en dag i skogen...nästa dag kommer de egna 95 pannorna att flyga fram över grusvägarna.

Nya däck blev det, Schwalbe Rock Razor, och jag är riktigt nöjd -- bättre rull, ser bättre ut, känns inte som hockeypuckar mer.

Föret var perfekt, natten var kall med minusgrader och det mesta var rätt hårt. Det blev tom lite trails idag:

Bonicon-Bootzipper650bXL-46-21.02.21.jpg

Makten

Aktiv medlem
Total slaskmisär på de mindre grusvägarna i Erstavik. Är väldigt glad att jag tog mig tid att montera skärmar, annars hade jag vänt ganska omgående. Fint som fan i skogen i alla fall med massa dofter som man inte känt när det var kallt, och en och annan liten fågel tutandes i träden. :giggle:

DSCF1035_fb2.jpg

Berk

Aktiv medlem
Total slaskmisär på de mindre grusvägarna i Erstavik. Är väldigt glad att jag tog mig tid att montera skärmar, annars hade jag vänt ganska omgående. Fint som fan i skogen i alla fall med massa dofter som man inte känt när det var kallt, och en och annan liten fågel tutandes i träden. :giggle:

Visa bilaga 471099
Upptäckte bara nu att något har hänt med din Scandal för några veckor sen.

Makten

Aktiv medlem
Upptäckte bara nu att något har hänt med din Scandal för några veckor sen.
Du menar växlarna? Jag insåg att det är meningslöst att cykla FS när det är packad snö, så då var det läge att anpassa stelcykeln till att bli lite mer mångsidig. Skärmarna slängde jag på idag eftersom det är så extremt blött. :cautious:

Snart är snön borta så då blir det FS igen. :love:

weldion

Aktiv medlem
Som en kalv på grönbete!
Brydde mig inte ens om att slänga på skärmarna utan tog premiärturen på nyhjulen med däck i vårvädret.
Till och med så hade några asfaltsavsnitt börjat att torka upp. Lite tidigt kanske, men ändå skönt med vårliknande väder och isfri asfalt.
IMG_6189.jpeg

Martinmat

Aktiv medlem
Man blir lite avundsjuk, är minst en månad bort, säkert en och en halv innan det är nått liknande före här..Visa bilaga 471803
känner lite likadant även om jag hoppas på att få ett par fina turer med skarcykling innan det blir vår, bara det kunde bli rejält nattkallt igen. Känslan av att kunna cykla rakt ut i skogen var som helst på Skaren är grym.

från skarcyklingen vårvintern 2018

C2B697A0-58C1-4C68-B020-8BFEE850F687.jpeg

Makten

Aktiv medlem
Snösmältning är inte bara bra och fint. Ikväll kändes det som att det var november igen, där den fina snön nu bytts till surhål och klägg. Tillbaka är också behovet av starka lampor när marken liksom suger upp nästan allt ljus istället för att det reflekteras.
Tog ett murrigt objektiv som kanske förstärker stämningen en aning... :cautious:

DSC08829_fb.jpg

weldion

Aktiv medlem
Börjar det vara barmark även i skogarna i Dalarna eller är det bara vägarna än så länge?
Det beror lite på var i Dalarna som du undrar över. Kommer man upp lite på höjderna, så är det snö. Här i Tällberg är det väldigt lite snö, så här lär det kunna vara snöfritt i skogen efter helgen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer