Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Berk

Aktiv medlem
Son klarade "kruxklättringen" på Area 51 för första gången och jag för första gången med single-speed. Vi fick både en välförtjänt hi-five!

PXL_20210411_112436611.jpg

Berk

Aktiv medlem
Nää det ska väl hålla för snö eller??? Annars kanske de ska ta å slå omkull det ifall det är så dåligt. Men rätt många sura som brukar påpeka såna saker. Har inte fattat varför dock...

Ja, om det finns mycket snö blir det också tung, men då är vikten mer sprid.
Jag säger till när mjn son klättrar på en i Hellasgården, men då är han lätt, så den håller väl hans vikt. Den taket har nu rasat, vet inte vad har orsakat det. Snö är klart inte orsaken.

DarkMatter

Aktiv medlem
6 mil asfalt och grus. Och en bondgård.

988783F7-204B-4AC8-8DA9-9F8B5C7AE34C.jpeg

Gjorde en snygg SPD-vurpa också, min första tror jag. Stannade för att fota ett rådjur och passade på att lägga mig ner i Järvafältets torra gräs med benen rakt upp. Kunde varit värre. Passade på att plåta när jag satt där.

F7396FD1-6CF9-4380-B880-7DB3A067AADA.jpeg

Makten

Aktiv medlem
Vilodag idag, fast ändå i cykelsadeln. När jag inte har nåt bättre för mig brukar jag smyga runt och kolla efter historiska lämningar i närområdet. Det här är vad jag tror är gamla Erstaviksvägen i Nacka. Antagligen slutade man använda den när man lade ner den tillfälliga banvallen – för bygget av Saltsjöbanan – som gick mellan Snörom och Östervik (nuvarande Snöromsvägen), och började använda den som körväg istället.

DSCF1562_fb.jpg

Edit: Jag fuskar med en till bild för historieintresserade. Här är infarten från Saltsjöbadsvägen:

DSCF1553_fb.jpg

liveforthis

Aktiv medlem
Experimenterar med mer uppvinklade bromsreglage. Inte riktigt Barelli, men lite närmare än vad bilden ger intryck av. Känns märkligt bra i vissa situationer. 🤔

Visa bilaga 481957
Jag har vinklat upp mina mer o mer sen förra året när jag började med lite mer uppvinklat. Jag är snart på barelli vinkel 😆 men det funkar riktigt bra när man kör brant nerför men även annars med speciellt när man bromsar hårt.

Makten

Aktiv medlem
Jag har vinklat upp mina mer o mer sen förra året när jag började med lite mer uppvinklat. Jag är snart på barelli vinkel 😆 men det funkar riktigt bra när man kör brant nerför men även annars med speciellt när man bromsar hårt.
Jag kör varken särskilt brant eller bromsar särskilt hårt, men jag tycker att det hjälper att få överkroppen i vettig attackposition, med armbågarna mer utåt och axlarna längre bak. Det enda som egentligen känns konstigt är när man sitter ner och cyklar lugnt, typ transport. Då är det helt vrickat att ha greppen sådär högt. Egentligen borde det vara tvärtom, så jag förstår inte riktigt mekanismen. 😁

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer