Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Mysrunda på Södertörn i sol och vind.
64DD522A-73E2-4980-A793-A2222EBFED3D.jpeg

aanee

Medlem
DSC_1000.JPG
Blev till att testa nya styret och nya handtagen idag, nöjd med nya sittpositionen. Blev dock även att irriterat cykla hem efter en spd-vurpa, mindre nöjd. Beställt knäskydd och plattisar nu då det var andra gången jag ramlat och slagit i knäna, och då har jag bara haft cykeln i lite över en månad.

Makten

Aktiv medlem
Jättefin bild! Vi kan dock inte ser nya hjulet.
Jag bytte från Newmen 25-vad-den-nu-heter till Duke Crazy Star. Samma ekrar (som nästan bottnade i nipplarna) och samma nav som innan.
Nya fälgen är 29,5 mm invändigt och ändå "bara" 500 gram (480 enligt spec.). Den känns väldigt "bekväm" vilket är exakt vad jag ville åt. En del beror förstås på att den är bredare så att däcket funkar lite bättre, men skillnaden mot en lika bred kofiberfälg (Ibis 935) som jag har på ett annat hjul är stor.

Berk

Aktiv medlem
Jag bytte från Newmen 25-vad-den-nu-heter till Duke Crazy Star. Samma ekrar (som nästan bottnade i nipplarna) och samma nav som innan.
Nya fälgen är 29,5 mm invändigt och ändå "bara" 500 gram (480 enligt spec.). Den känns väldigt "bekväm" vilket är exakt vad jag ville åt. En del beror förstås på att den är bredare så att däcket funkar lite bättre, men skillnaden mot en lika bred kofiberfälg (Ibis 935) som jag har på ett annat hjul är stor.

Intressant val! Jag är nyfiken på om dom håller. Det fanns diskussion på happy kring Duke Lucky Star Ultra (som är 23,5 mm bred) och slutsatsen var att dom är för lätta byggda. Min son kör dom i 26", väger bara 340 gram. Håller fortfarande bra. Han körde en buckla i en WTB XC21 fälg han hade innan. Nu kör han ännu lägre tryck och ännu hårdare, så det verkar bra.

Makten

Aktiv medlem
Intressant val! Jag är nyfiken på om dom håller. Det fanns diskussion på happy kring Duke Lucky Star Ultra (som är 23,5 mm bred) och slutsatsen var att dom är för lätta byggda. Min son kör dom i 26", väger bara 340 gram. Håller fortfarande bra. Han körde en buckla i en WTB XC21 fälg han hade innan. Nu kör han ännu lägre tryck och ännu hårdare, så det verkar bra.
Sista OT-svaret. 😁

Det håller nästan garanterat för mig. Har aldrig bucklat en framfälg och får inte genomslag fram trots 13-14 psi i 2,3"-däck utan korv. (y) Är man mer vårdslös och cyklar rakt in i skit så kan man däremot pajja vad som helst. Bak däremot behöver jag ~20-21 psi och korv för att inte slå igenom, med ungefär likvärdigt däck på lika bred fälg.

Berk

Aktiv medlem
Tänkte vara efficiënt igen och köra en runda medan sonen var på en aktivitet. Sonen frågade om däcken på sin city cykel var tillräckligt hårda för att hoppa uppför en trappan. Jag tittade på framdäcket och sade ja. Då fick han genomslag på backdäcket. Nu han kör tubeless på MTB får han ingen punka längre och var solutionen uttorkad. Tur att jag inte slängde ut 26" extraslangen från ryggsäcken. Halva tid för rundan, men fortfarande väldigt fin!

227.jpg

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer