Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

moros

Aktiv medlem
20210513_190309.jpg

Sjukt fin kväll idag.

Bonicon

Aktiv medlem
4.5 timmars tur idag, blött och lerigt i skogen efter en veckas regn, men i övrigt helt underbar cykling där jag ett par gånger tänkte "ja, nu är det ju inte riktigt gravel längre..." Ögonblick efter att jag tagit denna bild gled jag ner från toppen i gympadojjorna, fick tag på en rot att hålla tag i för att ta mig upp. Drickapausen före det, en liten stentrappa vid Isarfloden där jag lugnt satte mig ner för att njuta av solen...vilket ormen precis brevid tyckte var för nergånget och slingrade iväg, medan jag landade 3 meter bort. Händelserik tur...

Bonicon-Bootzipper650bXL-83-EpicGravel-14.05.21.jpg

kontorsråttan

Aktiv medlem
Tog mig från stan ner till Dalarö och tillbaka genom skogen idag. En hel del stigletande längs vägen. Tyvärr hade litet "skogsbruk" gjort en helt OK skogsstig till en rätt dålig stig en bit, men det mesta var cykelbart. P g a blöta fick Mudhuggern åka på, den är inte vacker men ändalykten var glad!

Rätt coolt ändå hur en cykel med bockstyre och 47mm däck gör sig rätt bra både på leriga stigar, stenskravel och asfalt.

20210514_113425.jpg

Makten

Aktiv medlem
Blir alltid lika glatt förvånad när man hittar en stiglös men fullt cykelbar hällmark som ingen annan tycks ha upptäckt. Det formligen dräller av outforskade områden även i ett så välbesökt och begränsat område som Hellas. Varför är inte cykelhatarna här istället för på de "sönderkörda" stigarna? Obegripligt. Nåja, då kan väl jag vara här istället. Passar fint.

DSCF2037_fb.jpg

Makten

Aktiv medlem
Försökte cykla lite stig men insåg att jag var alltför paj i benen eftersom jag inte vilat på evigheter. Så det fick bli att masa runt och undersöka småvägar med kameran i högsta hugg. Sen på hemvägen blev det lite stig ändå för att slippa asfalt, så nu är jag lagom död. 😁

DSCF2049_fb.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer