Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Martinmat

Aktiv medlem
Böle by night, 20 pers med pannlampa på kvällens happyride

FB4674CA-3692-41CB-BB7E-F1D8F1D9D8B8.jpeg

Makten

Aktiv medlem
Mitt hjärta har spökat en del under ett par veckor och av allt att döma är det stress, kanske i kombination med covidvaccinbiverkningar. De senaste dagarna har det dock blivit avsevärt bättre och allra bäst känns det när jag är ute i skogen, förutsatt att jag undviker maxpuls. Idag tog jag en längre tur för första gången på länge och det kändes toppen. 😌

DSCF3233_fb.jpg

Makten

Aktiv medlem
Hoppas det ordnar upp sig med kroppen, spökande hjärta låter inget vidare. Hur lirar gaffeln nu då?
Kroppen är helt klart på bättringsvägen och jag har läkartid i eftermiddag, så det känns bra.

Gaffeln lirar också. När jag först slängt i coilen tyckte jag den blev hysteriskt "gungig", vilket inte är så konstigt med tanke på att massa dämpning från friktion eliminerades. Jag drog lite drastiskt både LSC och HSC i botten och konstaterade att till och med det var fullt cykelbart. Sen backade jag ut en skvätt på båda och det blev sjukt bra. Jag kör alltså nu mycket mer dämpning än vad Fox rekommenderar. :oops: Skulle säga att Grip 2 helt strypt ger ungefär lika mycket dämpning som Charger 2.1 med HC97 helt öppen. Sjukt.
Ska återställa Chargern men behålla stenhård HSR-stack och mjukare backventilfjäder. Kan användas som backup eller hamna på HT:n eventuellt. Edit: Jag kör förresten fortfarande med shimstacken på Smashpoten helt eliminerad och 30 ml olja i badet, och använder lagom mycket slaglängd utan hård bottning.

Eftersom det är en bildtråd så fuskar jag med en till bild från igår...

20210923_185331_fb.jpg

Senast ändrad:

MagerValp

Aktiv medlem
Heldag i Änggårdsbergen med HT:n. Körde mest lite gamla favoriter och lekte på droppen vid Eklanda, men jag testade en ny stig, Som Småländskt Gnetande. Tänkte det kanske var ett ironiskt namn, men icke. Gillar man rötter, stenar och surhål så är det nog paradiset, men det gör inte jag.

IMG_3783.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer