Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

liveforthis

Aktiv medlem
Fick till en after work ride!
IMG_20211009_171505_356~2.jpg

MathiasJ

Aktiv medlem
Vet inte hur gammal dina barn är, men min son började med stigcykling när han hade 4 år.
4,6 och snart 8, sonen på 6 hänger med ibland och jag drar mtb träning i en klubb 1 gång per vecka åt barn i hans ålder men fotbollen är intressantare nu jyst. Barnen årkar heller inte med 3-4h pass på helgerna som jag skulle vilja ha samt tempot blir lugnt när de är med.

Berk

Aktiv medlem
4,6 och snart 8, sonen på 6 hänger med ibland och jag drar mtb träning i en klubb 1 gång per vecka åt barn i hans ålder men fotbollen är intressantare nu jyst. Barnen årkar heller inte med 3-4h pass på helgerna som jag skulle vilja ha samt tempot blir lugnt när de är med.

Jag har tur att både jag och sonen gillar det riktigt stökigt, då blir temposkillnaden inte så stor. Sonen hänger med i 1,5-2h, det är bra för att köra tillsammans hälften av gångerna.

Rassemouse

Aktiv medlem
6175573D-F5EF-4D60-AEAE-26C00954B12F.jpeg
Igår begav sig jag och min kompis Peter oss ut för att utforska en ny sida av ett berg som jag cyklat lite på tidigare. Efter att ha släpat cyklarna genom tät ungskog och sly så kom vi upp på toppen av selsberget och vilken fantastisk vy vi möttes av. Här ska det cyklas till sommarn när laven och mossan inte känns som snor när man cyklar över hällarna. Vi tog oss sen vidare via ett hygge och kom bort till de befintliga stigar som jag kört förut och som är riktigt roliga, branta och brötiga. En perfekt dag på cykeln helt enkelt!

Berk

Aktiv medlem
Oj vad kändes det trögtrampad på min stig-HT med nymonterade höstdäck efter två veckor på 10 kg helstel. Hällre är en av de få stigar som jag tycker är roligare med dämpning fram. Höstdäck behövdes ännu inte i Hellas, men en överdos av grepp är alltid trevligt :)

347.jpg

Senast ändrad:

weldion

Aktiv medlem
Dt350, xr391 och thunder burt? Och på en brandad 696 ram?
Hur gillar du hjul+däck? Har funderingar på samma som 650b set till min 696
Det stämmer det som du ser.
Hjulen har hängt med ett tag och är ett par trevliga aluhjul. Är tight mot ramen med 2.1" breda sulor på den där ramen, men det fungerar utan bekymmer. Kör annars på ett par 45 mm breda däck på dessa 25 mm breda fälgar och då sväller sulorna upp till 47 mm i bredd. Massor med utrymme och fin komfort på grusvägarna.
TB åkte på för att få lite bättre lergrepp nu på hösten.
För att förtydliga: kör med 700 och inte 650, som du funderar på att köra.

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Jätteroligt att sonen ville cykla direkt efter middagen. Jag kände dock soppa trycka upåt hela tiden Sonen däremot ordnade fikapaus innan hälften av turen. I motsats mot eftergardagen kändes tuffa, breda höstdäck perfekt i mörkret där man inte kan undvika varje sten på stigen.

348.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer