Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

manneblask

Aktiv medlem
Sista turen till Järvsö för i år. Svinbra som alltid!
20211023_160848_013.jpg

BFS

Aktiv medlem
Här är dock hösten inte speciell är torr, är lervälling och knädjupt med vatten. På de flesta ställen 🥺
Allas bilder visar ju jättefina förhållanden! :) Lera och djupt vatten låter iofs opraktiskt. Här har det också varit blött (och även denna snö kommer att regna/töa bort om några dagar). Men idag var det fint (även om det var många fler blötpartier än vanligt). Bara att få se lite sol muntrade upp!

Makten

Aktiv medlem
Bra att du känner dig bättre!
Och en jättefin bild av en av mina favoritställen.
Tack, det tråkiga är att det kommer och går till synes slumpmässigt. Jag kan vakna mitt i natten och känna att det verkar som att jag håller på att dö. Piper i öronen, pulsen är försvinnande svag, händerna kritvita, munnen snustorr, kroppen huttrar trots att jag är varm, och en obeskrivligt vidrig obehagskänsla som jag inte vill önska min värsta fiende.
Men, "inget fel" vid multipla blodprover, EKG, med mera. "Det är nog bara ångest" tycker sjukvården, men det är det fan inte. Jag vet hur ångest känns, detta är nåt helt annat. Antagligen nåt organ som får frispel och börjar knasproducera nåt hormon vid fel tillfälle eller liknande. Men det går inte att påvisa medicinskt. 😞
Nu har jag i alla fall insett att jag INTE ska ligga kvar i sängen när det händer, då blir det värre. Upp och gå omkring. Det brukar ge sig inom en halv eller hel timme. Jättekul klockan 03:47 en vardagnatt. Urk.

Ursäkta OT, var tvungen att skriva av mig lite. 😙

Berk

Aktiv medlem
Tack, det tråkiga är att det kommer och går till synes slumpmässigt. Jag kan vakna mitt i natten och känna att det verkar som att jag håller på att dö. Piper i öronen, pulsen är försvinnande svag, händerna kritvita, munnen snustorr, kroppen huttrar trots att jag är varm, och en obeskrivligt vidrig obehagskänsla som jag inte vill önska min värsta fiende.
Men, "inget fel" vid multipla blodprover, EKG, med mera. "Det är nog bara ångest" tycker sjukvården, men det är det fan inte. Jag vet hur ångest känns, detta är nåt helt annat. Antagligen nåt organ som får frispel och börjar knasproducera nåt hormon vid fel tillfälle eller liknande. Men det går inte att påvisa medicinskt. 😞
Nu har jag i alla fall insett att jag INTE ska ligga kvar i sängen när det händer, då blir det värre. Upp och gå omkring. Det brukar ge sig inom en halv eller hel timme. Jättekul klockan 03:47 en vardagnatt. Urk.

Ursäkta OT, var tvungen att skriva av mig lite. 😙

Nu är jag ingen mediskt experten, men det låter lite som du temporärt har låg blodtryck då. Har du mättat blodtrycket när det händer?

Makten

Aktiv medlem
Nu är jag ingen mediskt experten, men det låter lite som du temporärt har låg blodtryck då. Har du mättat blodtrycket när det händer?
Nej, det är inte så lätt när det händer mitt i natten tyvärr. Det är alltid då det är som värst. Men jag tror inte det är orsaken, snarare symptom på något annat.

Makten

Aktiv medlem
Andra dygnet på LCHF, efter att jag felsökt mig själv till att mina nattliga besök i helvetet mildras om jag höjer blodsockret när det händer, genom att trycka i mig ren glukos. Kanske har början till diabetes, eller nåt liknande (finns massa kufiska, svårtydda och mångbottnade tillstånd som inte är diabetes men som har att göra med felaktig insulinproduktion, och kan relateras till stress eller +ANNAT).
Hur som helst känner jag en rad positiva effekter redan, men musklerna vill såklart inte riktigt. Än. Det gick dock över förväntan att hoja en sväng trots nära noll kolhydrater på två dagar. Får börja försiktigt så man inte ballar ur innan kroppen vant sig vid fettförbränning.

DSCF0455_fb.jpg

MagerValp

Aktiv medlem
Riktigt grisigt i Delsjöområdet idag, snorhala stenar och rötter, löv som täcker stigarna så man inte ser vart de går och glasögonen immade igen konstant. Efter att ha kört vilse två gånger och tappat bort resten av gruppen (som snällt nog letade upp mig där jag trampade runt i en slänt) var det bara att ge upp och åka hem.

Jag var redan var blöt och lerig så som tröst tog jag ett varv på slingan hemma istället, man vill ju inte vaska ett träningspass. Gick faktiskt fint att köra på rätt bra där, det hjälper när man kan stigarna utantill.

1635360264666.png

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer