Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Testar med skärmar på XC-pendlarn, funkade väl ganska bra tyckte jag.

IMG_20211105_143727.jpg

Makten

Aktiv medlem
Testar med skärmar på XC-pendlarn, funkade väl ganska bra tyckte jag.

Visa bilaga 522143
Tips: Fixa en "egolapp" som förlänger framstänkan så sparar du både skorna och drivlinan markant mycket bättre. 👌 Jag gjorde en av några lager Gorillatejp. Kräver inga verktyg och den är mjuk och böjlig så den inte fastnar i saker.

Tror för övrigt att jag har likadana skärmar (SKS) och stagen för framstänkan räckte inte till fästet på gaffeln. :cautious: Så jag var tvungen att dra dem till ett annat skruvhål högre upp på gaffeln, vilket gör den rätt instabil.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Tips: Fixa en "egolapp" som förlänger framstänkan så sparar du både skorna och drivlinan markant mycket bättre. 👌 Jag gjorde en av några lager Gorillatejp. Kräver inga verktyg och den är mjuk och böjlig så den inte fastnar i saker.

Tror för övrigt att jag har likadana skärmar (SKS) och stagen för framstänkan räckte inte till fästet på gaffeln. :cautious: Så jag var tvungen att dra dem till ett annat skruvhål högre upp på gaffeln, vilket gör den rätt instabil.
Tack, det ska jag göra. Den skyddar inte så bra där ju.
Men tycker den är rätt instabil som den är så kan tänka mig att det blev rätt mycket värre om man flyttar upp. De är ganska korta faktiskt. Det var just precis så de räckte.

manneblask

Aktiv medlem
Perfekt dag för att leka på Hagakullen. Dock så boostade (med för hög fart) jag första dubbeln på toppen rejält landade för nära en kurva + träd och fick offra visiret, bromshandtaget och det arma köttet. 😅 Jävlar vad lustig man ser ut med FF utan visir.

IMG_20211106_122353.jpg

Makten

Aktiv medlem
Vi såg och hörde hjort på Proggberget, där jag tog bilden i inlägg ovan. Jag har också sett uppbökad mark i Hellas, om inte så ofta än på andra ställen kring Stockholm.
Hmm, du kan nog ha rätt ändå! Lyssnar noggrannare nu och är det vildsvin så är de fan överallt, vilket inte är sannolikt. 😄

kontorsråttan

Aktiv medlem
Hmm, du kan nog ha rätt ändå! Lyssnar noggrannare nu och är det vildsvin så är de fan överallt, vilket inte är sannolikt. 😄
Det är vansinniga mängder hjort åt Erstavikshållet. Körde gravel där nån mörk kväll och såg mellan ca 30 och 50 samma kväll. Lite ruskigt nästan med alla ögon som reflekteras i ljuset från pannlampan...

Jotti

Medlem
Svinkallt men vackert i höstsolen vid Mjögsjön, Norra Värmland. Påbörjade ett försök att cykla Hovfjällsleden norrut ifrån Torsby men fick vända pga. blöta fötter. Ska försöka mig på en Out-and-Back när värmen kommer tillbaka efter vintern.
20211105_132903.jpg

stigfinnare

Aktiv medlem
C7245ACC-D0BD-4833-9E75-DFD9886D2DF7.jpeg

Kan inte cykla stök för tillfället så jag utforskar de lokala gröna stigarna jag annars inte brukar vara så intresserad av. Bor en bit från civilisationen, men antar att nån skogsägare gillar att rida för det finns en del sån här anlagd stig. Ser inte ut att användas av skogsmaskiner i alla fall.

Makten

Aktiv medlem
Mått apa i en vecka nu igen utan någon uppenbar anledning, efter en period då jag plötsligt mådde rätt bra. Det enda som hjälper en skvätt är att vara ute och röra på sig, men försiktigt. Tar jag i för mycket blir det värre nämligen.
Misstänker starkt att det är kortisolnivåerna som spökar hejvilt då symptomen stämmer ruskigt bra. Gäller bara att lyckas förstå varför. Vården verkar ingen idé att vända sig till i alla fall.

DSCF0733_fb2.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer