Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

oJsan

Aktiv medlem
Ordnade nytt framlyse på hojen idag.
DSC_5194.JPG

Makten

Aktiv medlem
Svinkall grusrunda för att mjuka upp mina stackars ben som dog efter gårdagens stigtur. 😂 Tror fasen jag måste införskaffa elsulor, för det spelar ingen roll vad jag har på fötterna. Efter 1-2 timmar ute i några minus är tårna "borta". Inga problem i skogen, men på vägen rör jag mig uppenbarligen alldeles för lite för att hålla värmen. :cautious:

_DSF1337_2048.jpg

Martinmat

Aktiv medlem
Ni vet de där ggr man tänker att ska ju bara vara ute 1-1,5h så behöver inte ta med verktyg etc. 🤦🏻

Blev idag påmind om att shit happens även på kortare rundor. Lös vevarm halvvägs. Polaren agerade mcgyver med bilnyckeln så vi tog oss runt. Blev en 5-6 stopp för att dra åt. Svårt att dra 50Nm med en bilnyckel 😂
91ACF39B-B221-4495-B48D-60BE547336B7.jpeg

Makten

Aktiv medlem
Fick för mig att slänga på dämpad gaffel på den tidigare helstela cykeln. Liksom förra gången är jag inte säker på att det blir roligare. Cykeln blir inte alls lika "direkt" och komforten ökar ironiskt nog inte särskilt mycket. Däremot kan man cykla snabbare och har större marginaler när det är stökigt. Men den ökade vikten känns verkligen; det blir en bra bit över kilot tyngre.

_DSF1398_f4_2048.jpg

Berk

Aktiv medlem
Fick för mig att slänga på dämpad gaffel på den tidigare helstela cykeln. Liksom förra gången är jag inte säker på att det blir roligare. Cykeln blir inte alls lika "direkt" och komforten ökar ironiskt nog inte särskilt mycket. Däremot kan man cykla snabbare och har större marginaler när det är stökigt. Men den ökade vikten känns verkligen; det blir en bra bit över kilot tyngre.

Visa bilaga 530685

Men du skrev tidigare att man bara ska ha helstel och FS, inte en hardtail.

Valhalla_

Aktiv medlem
Ni vet de där ggr man tänker att ska ju bara vara ute 1-1,5h så behöver inte ta med verktyg etc. 🤦🏻

Blev idag påmind om att shit happens även på kortare rundor. Lös vevarm halvvägs. Polaren agerade mcgyver med bilnyckeln så vi tog oss runt. Blev en 5-6 stopp för att dra åt. Svårt att dra 50Nm med en bilnyckel 😂Visa bilaga 530298

Är det raceface vevar?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer