Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Martinmat

Aktiv medlem
Lördagsfetma
A641FEE3-DFB6-42BF-BEB3-E139CEA35533.jpeg

Berk

Aktiv medlem
Fin med ängsull som blomstrar!
Det var fuktigt varmt idag och då blir sonen huvudet lätt överhettad och kan han ramla på oväntade moment och ställer. Så det blev en lite kortare, men rolig tur (och bara en vurpa).

2022-06-12-17-52-35-285.jpg

liten_ninja

Aktiv medlem
Väldigt kort tur idag. Hann ungefär 2 kilometer innan det började vräka ner, så jag vände raskt och sökte skydd tillsammans med en gammal traktor. Sen tittade solen fram, men då hade jag tröttnat och rullade hem. Nåväl...

Visa bilaga 560963
Stil-polisen här, olika däck på vänster/höger och dessutom inte matchande rotationsriktning? :unsure:

Berk

Aktiv medlem
Tänkte: bra att vi cyklar i Hellas och inte är i Stockholm där det regnar. Lite senare regnade det också i Hellas. Men det var väl bra för att sonen var överhettad och satt arg bredvid stigen på grusklättringen på gula.
Första gång utför på gula till Snörom (minns inte hur hur ofta vi körde den uppför), sonen var riktigt nöjd, jag mindre på helstel.

2022-06-14-22-04-20-956.jpg

josofin

Aktiv medlem
Tänk om man börjat när man var 15 år, pigg och orädd... inte 40+, trött, med ett väl utvecklat konsekvenstänk...👵
Ja, ja..bara inse att man aldrig blir nån Vero Sandler eller Alma Wiggberg...
Men sjukt glad att ha hittat en hobby som gör mig så sjukt glad 😁
VideoCapture_20220614-102829.jpg

Trim

Aktiv medlem
Är inte dagens bild var till Haparanda hamn glömt fota ut mot säskarö bron är från Kalix ca 6 mil fram och tillbaka från Nikala vägskäl är det cykelväg in mot Haparanda här är Aavajok rast plats vägens sida är asfalt räfflig och smal på sina ställen av E4.
IMG_20220606_125438_8.jpg

Masjevel

Aktiv medlem
Tänk om man börjat när man var 15 år, pigg och orädd... inte 40+, trött, med ett väl utvecklat konsekvenstänk...👵
Men sjukt glad att ha hittat en hobby som gör mig så sjukt glad 😁 Visa bilaga 561391
Snyggt! Sådär törs inte jag hoppa trots att jag började vid 21 (idag 45+...)

KjellF

Aktiv medlem
Men sjukt glad att ha hittat en hobby som gör mig så sjukt glad 😁 Visa bilaga 561391
Hemligheten med både mtb och slalom är att lämna hjärnan hemma så att den inte skadas.

Berk

Aktiv medlem
Vi trodde alltid att droppet på Gula var nästan okörbart, tills vi såg två cyklister köra linjen på bilden. Sonen körde den och den verkade riktigt enkelt. Jag vågade inte köra (skyller på helstel, men tror egentligen att den är tillräckligt snäll).

2022-06-17-13-33-19-289.jpg

Makten

Aktiv medlem
Vi trodde alltid att droppet på Gula var nästan okörbart, tills vi såg två cyklister köra linjen på bilden. Sonen körde den och den verkade riktigt enkelt. Jag vågade inte köra (skyller på helstel, men tror egentligen att den är tillräckligt snäll).

Visa bilaga 561836

Man kan köra rakt ner till vänster precis utanför bilden också. Det är inte fullt lika läskigt som den där smala grejen med rötter och elände (jag vågar inte heller köra den).

Topp