Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

liveforthis

Aktiv medlem
Fuskar med en kvällsrunda också . Nu verkar bakhjulet hålla tätt. Byggde om gaffeln från 140 till 130mm också 👌🏻
IMG_20220628_202256_1.jpg

me.I.am

Aktiv medlem
Idag fick det bli dubbla vattenflaskor eftersom det var så varmt och kvavt, över 20 grader och vindstilla redan vid 8-tiden. En ganska fin morgon med en timmes fetrull på både grusväg och svårare stigar.

Visa bilaga 564380

Då bor du inte i Skåne?
Var på lite semester i Småland härom året, en bit inåt landet. Märkte att jag kände mig fridfull, efter ett tag insåg jag att det var för att det inte blåste konstant, lite lätt bris i trädkronorna bara...

CCS

Aktiv medlem
Då bor du inte i Skåne?
Var på lite semester i Småland härom året, en bit inåt landet. Märkte att jag kände mig fridfull, efter ett tag insåg jag att det var för att det inte blåste konstant, lite lätt bris i trädkronorna bara...
Nej, i Uddevalla.
Men det kan blåsa på bra här med ibland kan jag lova.

Makten

Aktiv medlem
Kör du stamp 7? I så fall kan det vara de som knakar. Mina gjorde det, tills jag tog isär och satte ihop dem igen.
Japp, men är nu rätt säker på att det är splinen mellan vevarmarna och axeln (delbar på båda sidor). När jag haft isär och dragit ihop så är knaket borta en stund, för att sen komma tillbaka. Jag tror det är splinen på axeln som är uselt tillverkad för man kan se att den inte är jämn och fin ända in i botten så att säga. Ena sidan går helt vansinnigt trögt också; måste dra säkert 100 Nm för att den ska vara i närheten av att bottna. Ska gå lös med dremel lite så får vi se.

----------

Lite mindre knak idag...

DSCF5348_2048.jpg

Valhalla_

Aktiv medlem
Japp, men är nu rätt säker på att det är splinen mellan vevarmarna och axeln (delbar på båda sidor). När jag haft isär och dragit ihop så är knaket borta en stund, för att sen komma tillbaka. Jag tror det är splinen på axeln som är uselt tillverkad för man kan se att den inte är jämn och fin ända in i botten så att säga. Ena sidan går helt vansinnigt trögt också; måste dra säkert 100 Nm för att den ska vara i närheten av att bottna. Ska gå lös med dremel lite så får vi se.

----------

Lite mindre knak idag...

Visa bilaga 564937
Kanske, men mina stamp var knakfria i början av varje tur, för att sedan börja knaka efter en stunds användning. Hur nu det ens är möjligt.
Just saying. Kan vara värt att utesluta dem i alla fall.

Makten

Aktiv medlem
Kanske, men mina stamp var knakfria i början av varje tur, för att sedan börja knaka efter en stunds användning. Hur nu det ens är möjligt.
Just saying. Kan vara värt att utesluta dem i alla fall.
Jag har Stamp 7 på tre cyklar och har inte varit med om knak på nån av de andra, men man vet ju aldrig förstås. Går ju fort att ta isär och drälla dit lite fett. 👌

Köp & Sälj

Topp