Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Martinmat

Aktiv medlem
Drog ut vid 8 det skulle ju inte börja regna förrän Kl 10, det började regna 08:15….. jävla väderappar…. 😑☔

Knäppte en bild innan regnet efter en timma var det bara 10c å jag genomblöt åkte hem, drack kaffe
CBD8BDCA-AF88-49AE-BA9E-A6B9B4E4AE0C.jpeg

ooms

Aktiv medlem
Drog ut vid 8 det skulle ju inte börja regna förrän Kl 10, det började regna 08:15….. jävla väderappar…. 😑☔
Använd SMHI:s radar istället som visar verkligheten istället för apparnas gissningar. Då ser man var regnet befinner sig, vart det är på väg, och hur snabbt det rör sig. Bilden uppdateras var 5:e minut.

moros

Aktiv medlem
20220802_101252.jpg
Kreta. Sol och bad med familjen. Packade ner grejer med förhoppning om att få till en kort tur. Lyckades hyra cykel och guidning en förmiddag. Guiden, tidigare grekisk mästare, hade grym lokalkännedom och skapade en fin personlig rutt.

Överraskande bra vägar, relativt lite trafik och ett väldigt speciellt landskap med en något annorlunda höjdprofil än man är van vid i Skåne. Började direkt från hotellet vid havsnivå med 10km klättring 😂

Senast ändrad:

manneblask

Aktiv medlem
Idag blev det en magisk tur genom ett av Wales äldsta stigsystem Gwydir Mawr (tidigare The Marin Trail) och fick även tips om lokala nedfarter från berget som var riktigt gnarly. Tror jag körde mitt livs roligaste nedfart på den korta loopen Gwydir Bach. 1100 höjdmeter enligt min kassa klocka och 37km. Inte alls fel 😁
IMG_20220804_112827.jpg

IMG_20220804_122533.jpg

Berk

Aktiv medlem
Vara ben kändes seg efter en månad semester med bara lite lvgcykling: sonen klagade över ont i musklerna och jag undrade hur jag skulle komma uppför branta backar med mina singlespeed. Men efter en lång bad i Sandsjön kändes kroppen rätt igen och körde vi hård tillbaka över Hundbenet, nästan för hård för min helstel :)

2022-08-04-19-50-52-009.jpg

nieves

Aktiv medlem
20220805_122123.jpg

Mondia, troligtvis kustomiserad ram. Litet framhjul och omvänd gaffel i disciplinen motor-pacad tävling för att komma närmare mc-ryttaren. Ekipaget är från 1950-talet och återfanns i en utställning på Landhausmuseet i Zürich.

Cykeln bakom är Cancellaras gamla maskin från tävlingstiden. Stängerna från sadel och styre får någon kunnigare kommentera.

Topp