Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

liveforthis

Aktiv medlem
Bryter reglerna . Men fick pushat mig ut på en bättre runda nu på eftermiddagen, så gött att komma ut i skogen
IMG_20221015_155227_260.jpg

Atakua

Aktiv medlem
Hade fin skogstur idag; vi lyckades smyga oss mellan morgons- och eftermiddagsregn.
I pendeltåget på vägen tillbaka upptäckte jag otäckt kontorsmaterial i bakdäcket.

Ej tubeless, så jag undrade hur länge skulle lufttrycket hålla. Det höll dock hela resan hem (~40 minuter). När jag plockade häftstiftet ur, fräste luften ut snabbt.

IMG_20221015_131603.jpg

Senast ändrad:

josofin

Aktiv medlem
Sonen, som för ett par månader sedan förklarade att han inte gillade att cykla längre, är helt plötsligt mer intresserad än någonsin... Blev en tramptur igår och hopp och lek idag (som tyvärr avbröts av blixtar och dunder ⛈️)... Tur att han är tillräckligt stor för att köra min cykel, i mina skor och mina byxor 😅!
20221015_140914.jpg
VideoCapture_20221016-220744.jpg

Makten

Aktiv medlem
Ingen stigcykling denna helg (heller) då jag ordinerats två veckors vila efter att ha naglat fast näthinnan runt ett misstänkt hål i densamma medelst laser. Därför har jag puttrat runt med kameran i godan ro istället.

Fina färger överallt och sen ett skyfall från helvetet på hemvägen.

DSCF6957_2048.jpg

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Hur upplever du cyklingen med så stor ryggsäck? Jag får förutom ont i svanken även problem med att hjälmen inte får plats i nacken när väskan sticker upp sådär.
Jadu, det här var andra gången. Jag tror inte jag kommer göra om det. Nu var det mest praktiska anledningar att det blev såhär.

Det funkar, men är lite jobbigt att ha 15kg last konstant på ryggen. När man har nog med totalvikten på hela ekipaget 😀

Jo det känner jag igen. Jag justerade ryggan så den hänger lite mer bak. De här två övre remmarna. Dessutom justerade jag så toppfacket dessutom hänger lite mer bak också. Så det blev att jag kan cykla normalt med händerna på hoodsen utan att det blir problem med att man inte kan titta upp ordentligt. Funkar hyfsat i bocken också. Då har jag en "gravelhjälm" också som inte har en spets bakåt som många LVG-hjälmar, det hade nog varit illa.

Justerade ryggan för kortare rygg så midjebältet kom upp lite och inte tar i låren när man sitter framåtlutad. Dessutom justerade jag ibland bredden på axelremmarna för att avlasta olika delar av axlarna. Man får prova sig fram lite. Men sådana här ryggsäckar är ju väldigt anpassningsbara och gjorda för att sitta skönt så det finns de bästa förutsättningar även om det inte är optimalt för cykel 🙂

Topp