Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

liveforthis

Aktiv medlem
Vilken morgonrunda, kyligt och med beater singlespeed hojen. Fan ibland är dom finaste rundorna på dom enklaste hojarna.
IMG_20221118_101911_033.jpg

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Jag och Bullen var ute och rullade stig nyss, i rimlig fart och utan några stunt, (enligt ordination från samtliga i min närhet 😆). Riktigt uppfriskande väder! Sol, bara några plusgrader och torra, fina stigar. Visa bilaga 594201

Bra att ser att du fortfarande är ute och cyklar! I många länder, även i Europa, är folk chockad om en gravid kvinna cyklar. Min fru cyklade tills det inte längre var komfortabel (på den tiden cyklade vi dock inte på stig).

TinyTemper

Aktiv medlem
Bra att ser att du fortfarande är ute och cyklar! I många länder, även i Europa, är folk chockad om en gravid kvinna cyklar. Min fru cyklade tills det inte längre var komfortabel (på den tiden cyklade vi dock inte på stig).
Jag tror att jag hade blivit galen om jag hade behövt sluta cykla 😆, så planen är att göra ungefär som din fru. Att köra på så länge det känns bra. (Hoppas såklart att det också bidrar till att bebisen smittas av cykelintresset 😄.) "Bara" två månader kvar nu, och för mig som inte är så förtjust i att cykla i snö så var det perfekt timing med ett lågsäsongsbarn (y).

Berk

Aktiv medlem
Riktigt mysigt ikväll! Lite sladdrigt, men ingenring farligt, förutom i kombinationen med kombon av mina straffa BMX SPD pedaler och vinterskor. Halvvägs tog tag av en underställströja och hjälmmossa och körde direkt mot en grankvist, fick nsö på huvudet och akut huvudvärk (som gick direkt bort när jag tog bort snö). Upptäcke också att djur blir riktigt läskiga när man skiner med 2000 lumen i deras ögon när dom tittar på dig.

2022-11-19-21-47-54-911.jpg

Berk

Aktiv medlem
Vi försökte köra stig från Hellasgården parkering till Mountainbikeskolan för att titta på Slopestyleuppvissingen, men det gick inte. Så det blev cykelbanan dit och halv-upptramprad snäll stig tillbaka. På bilden sonen som tittar på grad 90 av en 360. Vi trodde att ingenting skulle hända, men var ansträngning blev belönad!

2022-11-20-13-37-07-032.jpg

Martinmat

Aktiv medlem
Snowgravel! Tog en tur på lunchen innan allt började smälta bort 😀 premiär för termoshållaren och väskan också, samt också.... dubbdäckspremiär! 😐

Visa bilaga 594934
Vad är det för termoshållare du kör, letar efter ngt vettigt så man slipper en isklump till vattenflaska. Haft termosvattenflaskor mm innan men funkar sådär då de ner i -20 fryser i pipen oavsett

liveforthis

Aktiv medlem

weldion

Aktiv medlem
FE904FFA-20C8-44D6-8704-CF5978B28A5D.jpeg

Ibland så kan man fundera hur en del bilförare tänker…
Kom ut på byvägen och blir omkörd av en bil. När bilen är precis bredvid mig så börjar den att blinka höger för att svänga. Bara att använda cykelns bromsar för att slippa plåtkänning och eventuellt smaka dike.
Kan inte finnas mycket tankeverksamhet hos den föraren.

42Hz

Aktiv medlem
Visa bilaga 595062
Ibland så kan man fundera hur en del bilförare tänker…
Kom ut på byvägen och blir omkörd av en bil. När bilen är precis bredvid mig så börjar den att blinka höger för att svänga. Bara att använda cykelns bromsar för att slippa plåtkänning och eventuellt smaka dike.
Kan inte finnas mycket tankeverksamhet hos den föraren.

Folk e idoter

Topp