Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Görvälområdet, lagom svalt och tomt på vägen.
cykel-görväln-20200902.jpg

48D879FB-732F-458C-852A-059A355BE7FF.jpeg
Kom inte ens halvvägs på gårdsstigen innan jag drog största otbn jag gjort och kraschade ut i granriset. Åkriktningen är i motsatt håll mot vad cykeln ligger. Den där lilla stubben till höger om stigen och till vänster om björken var det som ställde till det (eller kanske min ringa erfarenhet av att hoppa, men det var stubben som gjorde att jag flög över styret).
Ett par blåmärken och ett framhjul som behöver riktas men annars mår jag bra.

Top capen påverkas inte :) men precis, som Rattnalle skrev borde man ju också kunna fula dit den över knuten
Haha klickade aldrig på länken trodde det var en såndär där man byter ut top capen. De där funkar ju fint men tycker de är sjukt dyra i förhållande till vad man får... (snål gubbjävel) ?

Haha klickade aldrig på länken trodde det var en såndär där man byter ut top capen. De där funkar ju fint men tycker de är sjukt dyra i förhållande till vad man får... (snål gubbjävel) ?
Ovanpå topcapen känns det för lätt att råka trycka till med knät tycker jag. Lite längre fram mer skyddat.

Visa bilaga 439843Kom inte ens halvvägs på gårdsstigen innan jag drog största otbn jag gjort och kraschade ut i granriset. Åkriktningen är i motsatt håll mot vad cykeln ligger. Den där lilla stubben till höger om stigen och till vänster om björken var det som ställde till det (eller kanske min ringa erfarenhet av att hoppa, men det var stubben som gjorde att jag flög över styret).
Ett par blåmärken och ett framhjul som behöver riktas men annars mår jag bra.
Oj, hoppas att du inte är alltför stel och blåslagen imorgon.
Var det en sån rejäl OTB att flaskan roterade 180 grader i luften och sen ner i flaskstället, eller brukar du ha den upp och ner?

Oj, hoppas att du inte är alltför stel och blåslagen imorgon.
Var det en sån rejäl OTB att flaskan roterade 180 grader i luften och sen ner i flaskstället, eller brukar du ha den upp och ner?
Såg att det såg ut som att den låg upp och ner i flaskstället. Men det flög ur i kraschen och ligger under cykeln.. men ja, ganska rejäl krasch var det.

Ovanpå topcapen känns det för lätt att råka trycka till med knät tycker jag. Lite längre fram mer skyddat.
ja, hade en sådan där man byter ut top capen också, sådan som Martinmat trodde det var. Den höll tre dagar :)
(går att köpa reservdel, själva öronen, men har ingen lust att prova igen, det var inte bra på något sätt)

Stod och pillade med telefonen på grusvägen nära Eklanda i Änggårdsbergen när jag ser en kille köra uppför en typisk nedförsstig med dålig sikt.. på en el-motocross! Alltså utan pedaler!
0628E588-693D-45BB-812F-BF6DE41085CF.jpeg

En stund senare fick jag syn på honom igen, och brände efter honom allt vad jag kunde in på en mindre stig. Hann inte ikapp men nytt PR på Kanada!

Mycket, mycket bra tur ikväll. Trivs som attan med att cykla själv och bara se var jag hamnar. Hetsa lite, stå och fundera en stund, mecka med kameran, släpa hojen genom nåt snår för att se vad som finns på andra sidan, och så vidare. Avslutade med bad igen, vilket var enormt skönt trots riktigt svalt i vattnet nu. ?

DSC08311_fb.jpg

Fiin och svalt kväll! Äntligen en bra temperatur för kortarmad tröja. Vi körde vilse på U-Bahn, inte lätt att följa den smala stigen när man kör den för första gången i mökret. Bra att sonen säger: "Stopp! Titta på TrailForks".

2020-09-04-21-59-21.jpg

Fiin och svalt kväll! Äntligen en bra temperatur för kortarmad tröja. Vi körde vilse på U-Bahn, inte lätt att följa den smala stigen när man kör den för första gången i mökret. Bra att sonen säger: "Stopp! Titta på TrailForks".

Visa bilaga 440292
Det där är väl på gröna? Strax innan lilla "stepup:en" före uppförsbacke. ? /Hellasskadad

Ja, precis! Hinade inte att ta en bild när vi körde vilse från U-Bahn. Vi hittade en fin träbron av kvistar på en avstickare.
Jag har ingen aning om vad U-Bahn är för stig, men antagligen nån som jag kallar nåt annat. :unsure:

Både sonen och jag ramlade pga hal mossa och en halv rött, men Hellas halaste var inte hal.
Precis, den har tappat sin halka! :oops:

Edit: Men ja, det är väldigt, väldigt svårt att hitta när man cyklar med lampa, jämfört med dagtid. Ibland kommer man fram nånstans och inser att "jaha, vi har cyklat på den här stigen som jag känner till, hela tiden, utan att jag märkt nåt!". ?

Jag har ingen aning om vad U-Bahn är för stig, men antagligen nån som jag kallar nåt annat. :unsure:

U-Bahn är en konstig loop som är svårt att hitta, dök upp för en vecka den på TrailForks. Börjar i söder på grön på första häll i första kurvan efter torra vita börjar av till söder. Början var också svårt att hitta, även med TrailForks och GPS.

U-Bahn är en konstig loop som är svårt att hitta, dök upp för en vecka den på TrailForks. Börjar i söder på grön på första häll i första kurvan efter torra vita börjar av till söder. Början var också svårt att hitta, även med TrailForks och GPS.
Aha, den har jag hittat på egen hand tror jag. :) Med en träbro nere i botten va? Det luriga är vart fanken den tar vägen när man korsat Mossad. Det går en stig rakt över men jag hittar ingen vettig fortsättning på den. Eller, det går att komma ut på KGB med lite knölande.

Aha, den har jag hittat på egen hand tror jag. :) Med en träbro nere i botten va? Det luriga är vart fanken den tar vägen när man korsat Mossad. Det går en stig rakt över men jag hittar ingen vettig fortsättning på den. Eller, det går att komma ut på KGB med lite knölande.

Ja. Populärare stigen verkar vara den. U-Bahn loop på Trailforks böjer tillbaka just innan man kör ner till träbron. Den biten tillbaka är nästan inte kört alls och ser nästan ut som en rådjurstig, jättesvårt att hitta.

Tillbaka
Topp