Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Fy fan säger jag. :( Det är inte rimligt att livet redan ska vara över för i år!

2020-09-28_1.JPG

Ska bilder som postas i tråden vara tagna under dagen eller funkar även icke-dagsfärska bilder?

Tolkar det som att det går bra med icke dagsfärska bilder.

Saxat från TS.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Den senaste turen som gav dig en känsla, den senaste utmaningen du klarade av eller bara något skönt du upplevt med cykeln. Som picture of the day på pinkbike, fast man får posta själv.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Som riktigt cyklist har men väl alltid dagfärska bilder (om man tar bilder)?
Jo, men jag är ju solskenscyklist/turistcyklist och ingen riktig hårding.

WSMC: Jag läste det men kanske på annat sätt än dig för jag tycker inte det var helt glasklart. I synnerhet som jag inte har koll på Picture of the day på pinkbike.

Tar dock och chansar och lägger in en bild från gårdagens tur. Sorgligt nog är det nog det närmaste jag kommer bergscykling i år - en cykelbaneserpentinkurva i Stockholmstrakten. Fick mig verkligen att längta till bergiga trakter.
P9273672 (Large).jpeg

Jo, men jag är ju solskenscyklist/turistcyklist och ingen riktig hårding.

WSMC: Jag läste det men kanske på annat sätt än dig för jag tycker inte det var helt glasklart. I synnerhet som jag inte har koll på Picture of the day på pinkbike.

Tar dock och chansar och lägger in en bild från gårdagens tur. Sorgligt nog är det nog det närmaste jag kommer bergscykling i år - en cykelbaneserpentinkurva i Stockholmstrakten. Fick mig verkligen att längta till bergiga trakter.
Visa bilaga 445125
Är det ovanför den nerbrunna scoutgården i Väsby?

Jag hade just släpat cykeln längst en igenväxt stig så vända var inte på kartan. Fick helt enkelt ta tjuren vid hornen å fortsätta framåt! ;)
20200929_161335.jpg

Det visade sig dock att tjuren var installad så det blev odramatiskt. :)

Senast ändrad:
Eftersom det är mindre grupper på LVG nu så har vi pratat om att ha gemensam start kl 06.00, vill man inte köra hela varvet så får man prata ihop sig innan start som tidigare.

382394D3-F226-4170-BD8F-F520F7539FC2.jpeg
Hann med lite nästan-dagsljus i början av kvällensrunda. Måste ändå säga att jag tycker det är lite kul med mörkrets intåg, man får som cykla i sin egen lilla värld då. Dock blir det inte så mycket stig för min del när det är mörkt, men grusvägar och asfalt kan vara helt okej det med.

Jag fuskar lite med TVÅ bilder eftersom jag tycker de kompletterar varandra och jag kan inte välja mellan dem. ? Kvällstur med AX3L ut till Solsidan, med fullmåne och hela baletten...

DSC08447_fb.jpg

DSC08454_fb.jpg

Köpte nyligen ett litet, manuellt och ljusstarkt vidvinkelobjektiv till min medelstora kamera, som därmed får plats i midjeväskan (med lite god vilja) och ger resultat som är helt omöjliga att uppnå med mindre doningar. Mycket trevligt!

Vad är det för cykel? Ser fin ut.

En generell önskan till alla som postar i denna tråden. Ta gärna för vana att skriva vad det är för cykel på bilden.

Det är en Rock Machine Blizzard 50-27+
Ja det skulle man kanske börja med att skriva ut ?
Fast smidigast skulle ju vara om det kom med i signaturen som sagt.

Tillbaka
Topp