Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Sista cykelturen för året på Axamo i Jönköping.

20201230_134354~2.jpg

Det är ingen 16:9 men vekar inte vara 4:3 heller. Modernaste geometrin är 3:2, kanske är det det?

Har aldrig före sett en "Skype Certified" dator.
Filmen är från 1982, bokhyllan från 1979, teven från 2018, datorn ingen aning...

Ett tips, Den där kommer du behöva näta med hönsnät annars kommer den inte ha mycket nytta.
Nja. Den är så kort så man far ju över den innan man hinner glida öht. Dessutom är det murarnät man använder, inte hönsnät, när man nätar spänger.

Om något kanske den ligger lite lågt..?

Nja. Den är så kort så man far ju över den innan man hinner glida öht. Dessutom är det murarnät man använder, inte hönsnät, när man nätar spänger.

Såna där stålnät är inte så fina dock - bättre att såga struktur i träet så som de gör i north shore, eller ännu bättre bygga en mysig sten-alligator på ett sätt som inte blockerar vattenflödet.

Ett tips, Den där kommer du behöva näta med hönsnät annars kommer den inte ha mycket nytta.
Jag kan försäkra om att något nät på inte kommer göra mycket nytta där ändå av två anledningar, 1. Som senare skrev så är den inte så lång och det är inte så knepigt område, bara djupt. (går bra utan spång från ett håll men inte åt andra) 2. Det är så extremt lerigt parti så efter ett par rundor kommer nätet ändå fyllas i med geggamoja och bli hal ändå.

Nu gjorde jag det lätt för mig och tog tre lika långa stumpar från trallbygget i somras, därav ligger den där den ligger, dock så vill man inte ha den för högt då det tar utmaningen av partiet, den ska bara göra så att man inte behöver göra en Otb igen, stenigt krön på ena sidan och just nu jättelerigt på andra.. Vad föredrar man?

Funkar lika bra med hönsnät som murarnät, det är typ samma sak, vi har användigt båda med samma resultat.

Jag kan försäkra om att något nät på inte kommer göra mycket nytta där ändå av två anledningar, 1. Som senare skrev så är den inte så lång och det är inte så knepigt område, bara djupt. (går bra utan spång från ett håll men inte åt andra) 2. Det är så extremt lerigt parti så efter ett par rundor kommer nätet ändå fyllas i med geggamoja och bli hal ändå.

vi får väll se om din teori håller men av egen erfarenhet så skulle jag näta den lilla korta biten för jag hade inte velat komma med lite fart (då man verkar komma av man ser på bilden med lite nedförslut) och över den där lilla spången..... då hade jag hellre dragit över diket bara med ett litet hopp.

nät fungerar även om den är full i lera då däckens dubbar kommer ner så pass långt.

Funkar lika bra med hönsnät som murarnät, det är typ samma sak, vi har användigt båda med samma resultat.

Fast det stämmer ju inte. Hönsnätet är najat och mycket klenare, medan murnätet är grövre (finns flera dimensioner) och svetsat. Livslängden är helt olika i den miljön.

Finns dessutom en miljard spänger utan nät öht, och jag har överlevt alla. Även om jag blivit blöt några gånger..

Åter till ämnet, ursäkta utsvävningen..

vi får väll se om din teori håller men av egen erfarenhet så skulle jag näta den lilla korta biten för jag hade inte velat komma med lite fart (då man verkar komma av man ser på bilden med lite nedförslut) och över den där lilla spången..... då hade jag hellre dragit över diket bara med ett litet hopp.

nät fungerar även om den är full i lera då däckens dubbar kommer ner så pass långt.
DU kanske har rätt, jag förkastar inte rådet helt. Jag ska köra sträckan i morgon så jag återkommer med resultatet. Ska ev. bygga en till på ett annat ställe idag.

Tillbaka
Topp