Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Till slut slutade det regna så jag slapp sitta inne hela dan. ?

DSC08881_fb.jpg

Barmarksjakten har börjat, nu befinner sig Jämtland i den där tiden när det är mitt emellan vinter å vår, i skogen bär inte snön fullt ut. Stack ut på en 3 mils leta barmarksstig i morse, det finns små snuttar av barmark, överlycklig av 100meter snöfri Stig ?
4FB6B579-1064-4E6B-B58E-9DEAB72286FF.jpeg

Barmarksjakten har börjat, nu befinner sig Jämtland i den där tiden när det är mitt emellan vinter å vår, i skogen bär inte snön fullt ut. Stack ut på en 3 mils leta barmarksstig i morse, det finns små snuttar av barmark, överlycklig av 100meter snöfri Stig ?Visa bilaga 478527
Det är mer än jag hittade i Resele (Ångermanland) igår. Här var det blöta, leriga skogsvägar eller för mycket snö, som var alldeles för mjuk.

På lunchrundan tog jag riktning norrut för att ta lite nya vägar...har alltid hållit mig borta för det är mest industriområden...men där, mellan motorvägen och kraftledningarna, låg den plötsligt: Lago Di Autobahno! Vattnet skimrade i indigo, fiskarna hoppade och ett svanpar sträckte vingarna i sommarvärmen...man ska passa sig för att ha förutfattade meningar från att ha studerat Google Maps, paradiset kan vänta runt hörnet!

Bonicon-Bootzipper650bXL-72-LagoDiAutoBahn-30.03.21.jpg

Tillbaka
Topp