Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Tycker som Berk, har väl varit flera med just Shimano och det där fästet som lossnat de senaste veckorna?

Mina SLX på förra cykeln fungerade dock fläckfritt...

Tycker som Berk, har väl varit flera med just Shimano och det där fästet som lossnat de senaste veckorna?

Mina SLX på förra cykeln fungerade dock fläckfritt...
jo man kan ju undra vad det beror på, själv har jag haft såna på majoriteten av mina cyklar senaste 10 åren utan problem

Har kontaktat butiken där jag köpte cykeln så får vi se vad de har att säga. Tycker det ser slitet ut inuti också, så var nog inte korrekt monterat..

Har kontaktat butiken där jag köpte cykeln så får vi se vad de har att säga. Tycker det ser slitet ut inuti också, så var nog inte korrekt monterat..

Om du har kört länge med det kan det tyvärr vara så skadad att vevarna inte håller ihop.

Jag måste medger att min sons vevparti, som jag monterade, hade samma problem nyligen. Ingen Shimano, men en kopia av HT2 kopplingen. Tur att min son har koll och uppmärkte det när vevarmen hade skjutits utåt med 1 cm. Så jag kunde fixa det och dra åt hårdare innan den ramlade på gatan.

Top notch kvälls åkning solo, och nu är fan jorden perfekt här hemma efter lite regn.
IMG_20210702_174753_0.jpg

Senast ändrad:
Inte en aning...får nog länka en bild eller så?

Ville inte går genom Yonnas tusentals bilden, men hittade nu:

Ville inte går genom Yonnas tusentals bilden, men hittade nu:
Japp ser ut att vara samma?

Egentligen för varmt för stigcykling för merparten av familjen, men stig-cykel är roligaste transportmedel till sjön. Nedan sonen på andra, lyckat, försöket på nyckelpassagen på Triagonalen. Vet inte om jag aldrig ska lyckas att köra den.

Visa bilaga 499163
Det där är riktning österut, eller hur? Har aldrig lyckats med den heller... från andra håller är det bara att ta sig över och rulla ned, men österut är det för trångt...

Det där är riktning österut, eller hur? Har aldrig lyckats med den heller... från andra håller är det bara att ta sig över och rulla ned, men österut är det för trångt...

Ja, det är österut. Det finns en fin linje helt till vänster, men tror att den inte är körbart pga av en sten i en smal punkt i skra. Jag skyler oförmåga att kör sons linjen på min och min cyklens storlek.
Men kanske vet Hellasräver en körbart linje.

Det finns inget annat sätt nu ;)
Jag är förresten mycket disciplinerad när det gäller att gå upp tidigt!
Själv var jag ute igår mellan 12 och 14 och undrade varför i helvete jag inte orkar lika mycket som vanligt och har en helt galet hög puls. Kanske också skulle testa det där med att gå upp tidigt.... :unsure:

Själv var jag ute igår mellan 12 och 14 och undrade varför i helvete jag inte orkar lika mycket som vanligt och har en helt galet hög puls. Kanske också skulle testa det där med att gå upp tidigt.... :unsure:

När jag måste jobba har jag ingen problem med att vakna kl 5:30 för en cykeltur innan jobbet, men på helgen ...

När jag måste jobba har jag ingen problem med att vakna kl 5:30 för en cykeltur innan jobbet, men på helgen ...
Mitt största problem är nog att jag ofta slutar jobbet 07 och sedan blir "cykelnödig" mitt på dagen/under eftermiddagen. Kanske iaf skulle försöka skjuta på det till kvällen... (Blir säkert bättre bilder till denna tråden då också ?.)

Mitt största problem är nog att jag ofta slutar jobbet 07 och sedan blir "cykelnödig" mitt på dagen/under eftermiddagen. Kanske iaf skulle försöka skjuta på det till kvällen... (Blir säkert bättre bilder till denna tråden då också ?.)
Låter som en utmärkt plan! Jag ser fram emot bild i kvällsljus??

Tillbaka
Topp