Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Satsar på att vara först idag. Uppe med tuppen, bro-kaffe i morgondimman
D1A4A4CF-6FA7-4336-B52D-8C412ED93C71.jpeg
och saknar min hoj då jag är på semester. Det får bli en bild på två gamla skönheter som jag fixat körbara åt mina små tjejer här i Inlandet. Notera smattrorna på bakhjulen.

Men se där ja. Finns det ett lokalt Happyride-gäng i Östersund. Hur gör man för att haka på er? Kör ni ett schema?
Japp det gör det!
Morningride körs varje fredag Kl 05:55. Samling utanför hotell Östersund. 1h cykel sedan frulle på hotellet för de som vill. Finns grupp på fb där det läggs upp evenemangen varje vecka. ”Happymorningride Östersund”

finns även en annan fb grupp ”happyride Östersund” där man kan ragga sällskap till turen eller få tips på stigar mm

Hellas har inte bara roliga stigar, dom har också roliga namn. Vi körde Stasi för första gången (vi körde hälften ett år innan i mörkret, passande). Stasi, som själva inte var rolig alls, går från Mossad till U-Bahn, som är en loop.

309.jpg

Konstig mackapär som alltid är med mig i skogen. Kan tyckas onödigt och klumpigt, men faktum är att den går ner i min (kameraspecifika) midjeväska och inte märks när man hojar. Det är det värt för att få den bildkvalla jag vill ha även om det egentligen är fullständigt onödigt, men vad är inte onödigt egentligen?

20210814_191926_fb.jpg

Tog några bilder på mina båda Crescent 92319 från 1975 respektive 1969 nu ikväll. Det kom fram en mycket trevlig grånad asiatisk herre och ville köpa dem båda på plats. Han påpekade likheten med Colnago- och Eddy Merckx-cyklar från den tiden, så uppenbarligen hade han koll på gamla racercyklar. Fick verkligen stå på mig att de inte är till salu, även om jag inte skulle gråta över "lilleputten" från 1975 som är på tok för liten.

Visa bilaga 496173
Snygga cyklar, mindre fint däckmontage .n

Körde vandrigsled med mycket spångar idag hörde plötsligt prassel i skogen och någon som kom upp på spången efter mig, pulsen steg snabbt saktade ner och tittade bak så hoppade en tjädertupp mot bakhjulet och var riktigt ilsken körde iväg med den efter mig några 100m? skrattade gott vid drickapausen efter när man lugnat sig?
Tyvärr inte tuff nog för att stanna och fota.
IMG_20210814_115937.jpg

Tillbaka
Topp