Det är ju inget växelöra kvar på den bakväxeln…Brukar ni byta växelöra när ni byter bakväxel?
#gicklitefortochvarmörkt?
Det där är väl inte växelörat heller! Den sitter ju på bakväxeln när du köper den!Brukar ni byta växelöra när ni byter bakväxel?
Ser inget växelöra på bilderna i annonsen. Kanske du reagerar på länken som man måste ha om man inte kör Shimano DM-öra?Brukar ni byta växelöra när ni byter bakväxel?
Alltså jag älskar verkligen det där! Vantskruv och snören och buntband i en härlig blandning som ju faktiskt ser ut att funka!Gcn är pucktvåa, Angrybikemechanic repostade det förra helgen 😁
Cykeln står vid slussen, typ där djurgårdsfärjan lägger till
Visa bilaga 588657 Visa bilaga 588659
Det där är inte fulmek, det där är modern konst!Vi kan stänga tråden nu.
Kreativ lagning av framdäcket också(?) vajerlås + kedja(två hänglås?)ger extrapoäng också, den kan ju bli stulen!
Äkta MacGyver👍Tråden man helst inte vill vara med i, men ibland händer det!
Tappade skruven till framlampan/framskärmen på väg hem igår.
Höger sko satt lite löst resten av vägen hem...
Visa bilaga 592663
man tager vad man haver ;)Tråden man helst inte vill vara med i, men ibland händer det!
Visa bilaga 592663
Så har min framskärm suttit fast i flera år. Kommer inte längre ihåg var skosnöret kom ifrån men jag har inte saknat det. Så antagligen var det inte mina skor...Tråden man helst inte vill vara med i, men ibland händer det!
Visa bilaga 592663
Årets bästa (ful)mek?Behövde en 14 mm konnyckel men hade bara 15/13. Klippte av en spik, tejpade fast och det funkade.
Jag gjorde det motsatta med konnyckel, alltså filade upp gapet för att få 19 mm ur 18 mm. Att avsmalna gapet är verkligen fulmästerverk.Behövde en 14 mm konnyckel men hade bara 15/13. Klippte av en spik, tejpade fast och det funkade.
Laga däcksidan med lim och kablagetejp 😃 det spretade saker åt alla håll där så jag tryckte i lite lim och höll det på plats med kablagetejp. Det funkade finemang! Men så fick jag punka på andra däcket istället 😄
Visa bilaga 596050
WTB Ranger, sidodobbarna är bra, men i mitten inge vidare nu. Ganska lätt och bra XC-däck iaf.Vad är det för däck? Sidoväggarna ser sliten ut, men dobbarna verkar nästan som nya.
Sådär brukar alltid lika däcksidor se ut på mtb och det är inga problem. Verkar bli då när man kör lågt tryck.Vad är det för däck? Sidoväggarna ser sliten ut, men dobbarna verkar nästan som nya.
Kanske inte värt ekonomiskt, men det brukar vara kul att skapa saker själv.Mitt fulmek: lagt alldeles för lång tidsfördriv att fulmodda ett flaskställ för 15 spänn så att ett swattool passar. Med facit i hand så var det inte värt att fila, borra och såga.
Jag tog bort den färdiga för att sätta på nya matchande flaskställ faktiskt… alltså hade swat innan.Kanske inte värt ekonomiskt, men det brukar vara kul att skapa saker själv.
(Sen slutar det ibland med att man köper den färdiga varianten i alla fall...)
Sådär brukar alltid lika däcksidor se ut på mtb och det är inga problem. Verkar bli då när man kör lågt tryck.
Instämmer det, däcksidor på mina Schwalbe Jumbo Jim ser såhär ut efter några skogsmil. Och då fyller jag dem med 0.6 - 1.0 bar.
Skulle tro att det beror på om mönstret är bredare än stommen.Konstigt. Jag kör alla mina framdäck med mellan 0.8 och 1.0 bar, men har aldrig haft såna däcksidor. Jag kör dock inte längre Schwalbe däck på MTB, bara Maxxis och Specialized.
Maxxisdäck visar inte sånt slitage. Man har kanske olika vävnadsteknik, och djupet på vilket trådar ligger i gummi skiljer sig mellan tillverkare.Konstigt. Jag kör alla mina framdäck med mellan 0.8 och 1.0 bar, men har aldrig haft såna däcksidor. Jag kör dock inte längre Schwalbe däck på MTB, bara Maxxis och Specialized.
Troligen inte, jag har haft samma på ett par slicks.Skulle tro att det beror på om mönstret är bredare än stommen.
Ja? Där är det ju verkligen inget mönster. Är mönstret bredare än stommen så tar det ju en hel del skrap. Finns det inget mönster så tar stommen skrap från stenar/rötter/kantsten etc. och blir sliten.Troligen inte, jag har haft samma på ett par slicks.
Den lampan föll iallafall mig i smaken 👍🏻😎Jag lovade en kollega att fixa igång hans gamla hoj (utan att ha sett den)...han dök upp med följande lilla DIY-lampa:
Ja släng upp lampan på K&S så vi får en rimlig chans att buda hem detta mästerverk!Jag lovade en kollega att fixa igång hans gamla hoj (utan att ha sett den)...han dök upp med följande lilla DIY-lampa:
Visa bilaga 596459
Som straff fick han tillbaka hojen som en monstercross...
Visa bilaga 596458
Jag lovade en kollega att fixa igång hans gamla hoj (utan att ha sett den)...han dök upp med följande lilla DIY-lampa:
Jag lovade en kollega att fixa igång hans gamla hoj (utan att ha sett den)...han dök upp med följande lilla DIY-lampa:
Visa bilaga 596459
Som straff fick han tillbaka hojen som en monstercross...
Visa bilaga 596458
Behövde en 14 mm konnyckel men hade bara 15/13. Klippte av en spik, tejpade fast och det funkade.
Den där funkar väl lika ”bra”som alla andra skiftnycklar😜![]()
@graham_studio on Instagram: "Very interesting adjustable wrench. The information that I got with this ranch said it was used on a German submarine. Don’t know if that’s just by chance or if they were used regularly in that context. #wrech #handtools
@graham_studio shared a post on Instagram: "Very interesting adjustable wrench. The information that I got with this ranch said it was used on a German submarine. Don’t know if that’s just by chance or if they were used regularly in that context. #wrech #handtools #craftsman #tools...www.instagram.com
Snyggt satan, men knappast fulmek.Jag kan inte ta cred för detta men..
Allt är DIY i skaparens garage, han kör CNC hemma. Även oken och navet är frästa / svarvade.
Visa bilaga 598481