Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Bele

Aktiv medlem
Rule 58 verkar ha bumpat rean ytterligare.
Fortfarande en massa pengar, men nästan 40% rabatt är en bra deal om man är ute efter något sånt här.
Visa bilaga 614105

Egentligen ska det inte diskuteras i tråden, men kan inte låta bli att kommentera Yeti. De nya ägarna ville väl göra märket mer exklusivt och drev upp prisnivån (är min lite oinsatta bild)? Då är lättare än göra stora procentuella prissänkningar utan att det för den skull blir ett särskilt bra pris.

erolwi

Aktiv medlem
Cool hoj till bra pris!
6FFDFDD5-EAFE-48CC-8C6E-A8F901EBE815.jpeg

Ett litet fynd och kanske mest för Nukeproof ägare men detta kullager set är ett bra pris så här inför våren och service inför säsongen. Lagren är av standard modell och storlek så man kan ju köpa dem bara man har samma storlek på sin egen cykel. Set till andra nukeproof modeller är billiga de med.
4.32 eur för ett komplett set.

https://www.wiggle.se/nukeproof-reactor-frame-bearing-kit

erolwi

Aktiv medlem
Träningmaskiner verkar iaf köra samma produkter och priser, ev även Cykelkraft.

SIE

Aktiv medlem
Denna har stått på XXL Sisjön ett tag. Oklar storlek, ser ut att vara en L men jag låtsas att det är en S eller XXL för jag köpte nyligen en Giant TCR med samma grupp för 10 papp mer..

14F0FECC-D5FF-4039-863A-81406388E24D.jpeg

NickPick

Aktiv medlem
Denna har stått på XXL Sisjön ett tag. Oklar storlek, ser ut att vara en L men jag låtsas att det är en S eller XXL för jag köpte nyligen en Giant TCR med samma grupp för 10 papp mer..

Visa bilaga 615847
Integrerade kablar, kolfiber och shimano 105: billigt!
Väldigt stora i storlekarna. En L är nog mer xl.

ADD

Aktiv medlem
SOP i Sisjön har fått in ett parti cykeltillbehör från SCO. Bra priser. Rengöring, lampor, pedaler, slangar, verktyg, sadlar mm mm. Det mesta till standardcyklar.

ADD

Aktiv medlem
Runt 50% eller mindre av ursprungspriset. Gamla prismärkningen satt kvar. Slang 20kr. 150kr handskar för 60kr. 89kr lampset för 36kr.

Velodrome

Ny medlem
Senast ändrad:

MagerValp

Aktiv medlem
Provade denna idag kändes bra skön o rejäl och lätt https://www.biltema.se/cykel-elcykel/mountainbike-mtb/mountainbike-29-10-vaxlar-large-2000047022 är ganska novis o mest havt sämre hojar innan

Vad tycker ni om komponenterna som sitter på den? Kommer den vara ett ras om ett par år eller hålla längre?
Du hittar nog inget som är bättre till det priset, en "riktig" mtb kostar ju mer än det dubbla. Gaffeln är väl det som är lite tveksamt, pogo stick som tydligen ger upp efter ett tag enligt nätet, men håller väl förhoppningsvis för lite snällare cykling.

NickPick

Aktiv medlem
Du hittar nog inget som är bättre till det priset, en "riktig" mtb kostar ju mer än det dubbla. Gaffeln är väl det som är lite tveksamt, pogo stick som tydligen ger upp efter ett tag enligt nätet, men håller väl förhoppningsvis för lite snällare cykling.
Xxls rea är slut annars…

Velodrome

Ny medlem
Xxls rea är slut annars…
Aj då så Xxl rea har varit ännu bättre?
Av det som är kvar har ni ngt att rekommendera eller är Biltema cyklarna klart bättre? https://www.biltema.se/cykel-elcykel/mountainbike-mtb/mountainbike-29-10-vaxlar-large-2000047022
Mvh Novisa Snålänningen som sovit under sten med sin 181 cm långa kropp!

PS Annat tips på prisvärd bike mellan 2 000 till 6000 kronor mottages tacksamt. även internet butiker funkar DS

Putte--

Aktiv medlem
Aj då så Xxl rea har varit ännu bättre?
Av det som är kvar har ni ngt att rekommendera eller är Biltema cyklarna klart bättre? https://www.biltema.se/cykel-elcykel/mountainbike-mtb/mountainbike-29-10-vaxlar-large-2000047022
Mvh Novisa Snålänningen som sovit under sten med sin 181 cm långa kropp!

PS Annat tips på prisvärd bike mellan 2 000 till 6000 kronor mottages tacksamt. även internet butiker funkar DS
Utan att ha surfat runt något alls så tror jag att för en budget på 2-6000 så är nog Biltema det bästa alternativet. Som sagt tidigare så är väl gaffeln den svaga länken men lär hålla ändå.

SIE

Aktiv medlem
Utan att ha surfat runt något alls så tror jag att för en budget på 2-6000 så är nog Biltema det bästa alternativet. Som sagt tidigare så är väl gaffeln den svaga länken men lär hålla ändå.
Tror jag med. Viktigaste är att du köper en hoj och kommer ut!

Putte--

Aktiv medlem
Frågan är väl om det finns reservdelar till gaffeln och hur det ser ut med servicekit och serviceintervaller på dom.

ooms

Aktiv medlem
Intersport Uppsala Boländerna rear ut en del Shimano-skor till 70%, främst billigare modeller som XC1, ME1 och ME3 såg jag till. Fanns även nåt/några par Giro Cylinder och Giro Savix, också till 70% rabatt.

Bonsaifall

Aktiv medlem
lite OT egentligen men för alla bikepackers har widforss vårkampanj

Bilagor

• 33FBDF71-ED45-4FA8-B08C-5C3FFA00D495.png
    33FBDF71-ED45-4FA8-B08C-5C3FFA00D495.png
    137.6 KB · Besök: 30

SIE

Aktiv medlem
perfekt! kikat efter kängor i en månad nu, var förbi på naturkompaniet och stl 43 satt perfekt, dock ville dom ha 2995kr, så det blev widforss 👌tack för tipset!
Ah där var de sänkta igen, verkar vara en lite labil prisrobot hos dem 🙂

Topp