Dagens Rörligabild-tråden! (Obs, regler i första inlägget!)

Rassemouse

Aktiv medlem
Äntligen lite cykling på barmark! Testade ett par slingor på Jungfruberget i Falun förra veckan (och hjälpte mina föräldrar att såga lite virke på mitt logosol sågverk). Här hemma i Resele är det fortfarande minst ett par veckor bort innan det går att cykla nå vettigt i skogen...

Källis

Aktiv medlem
Trevligt stökig terräng med fina vassa senare som sticker upp lite här och där.

Var ute i helgen och nötte på själv och fick ihop 3 mil men ändå bara ett skrap på ytan av vad som finns total.

Rassemouse

Aktiv medlem
Blev en liten vlogg från senaste veckan. Började städa upp på hemma stigen efter vintern och han även med lite kalhygge enduro och första boulderingen för året.
Sen en liten förfrågan, det är så att jag försöker mig på en youtube-karriär i år, så har du ett youtube/Google konto så skulle det vara till väldigt stor hjälp om du vill prenumerera på min kanal och/eller gilla filmen på youtube. Jag försöker att lägga upp en ny film varje fredag.
Kan/vill du inte följa mig så är du välkommen att se filmerna ändå!
Och lite feedback är alltid uppskattat (så länge det inte sågas helt vid fotknölarna)
Allt gott!
Rasmus

Rassemouse

Aktiv medlem
I brist på torra stigar får man försöka hitta på andra cykelaktiviteter. Den här veckan byggde jag mig ett lite hopp för att öva hoppteknik på.

Rassemouse

Aktiv medlem
Jag har anmält mig till Åre enduro och ska köra med min gt zaskar, en härligt ht med 130mm gaffel. Så förra veckan när jag ändå hade ärenden till Falun så passade jag på att köra ett träningspass där. Nu är ju faluns stigar kortare än de som kommer i Åre, men det var bra att få lite riktigt utförsträning.

Rassemouse

Aktiv medlem
Sollefteå har några riktigt fina stigar. Jag filmade ett par av dom och gjorde en film av det. Är även med en liten sekvens från den nya flowtrailen de gräver på hallstaberget.

Rassemouse

Aktiv medlem
Fasen va fint! Är det berget bakom Selsjön? Morsan är född i Selsjön... Måste komma upp å hoja runt bland mina "rötter" snart.
Det är berget mellan selsjön och älven. Ja jag får väl försöka dra i nån happy ride eller liknande här :-) finns ett par riktigt roliga stigar på det berget iaf.

Makten

Aktiv medlem
Man behöver inte cykla runt "dubbeltrappsteget" vid "Hellas halaste häll". Går fint rakt upp men är lite klurigt att tajma. Bäst är att köra mitt på stenen nedanför, inte runt den, och sen hålla något snett höger för att flacka ut klippan en aning. (y)

Edit: Vad är grejen med att 720p är högsta upplösning i tråden medan det är 1080p om man kollar samma klipp under "videor"? :unsure:

Egress

Aktiv medlem
Fick låna Curve's 36er en helg.
Trots att den är mer än en storlek för stor för mig så var det riktigt kul att leka runt lite på den. Var givetvis tvungen att leta upp ett hopp och se om jag kunde få den att flyga lite.

[Sedd tidigare HÄR]

Topp