Dagens skryt!

Dagens skryt!
I går cyklade jag racer solo runt Vänern. Bor i Karlstad och har haft idén i huvvet ett tag, var bara tvungen att prova om jag kunde och för att se hur det var. Det gick och var varierande. 41 mil, 15h45min inklusive behovs-, vatten-, bad- och matpauser. Start 03.45. Varmt.

Erfarenhet;
Det är ingen idé att stanna för att man är trött eller har obehag av t.ex. sadeln. Man är lika trött och har samma obehag en minut efter vilan ändå. Vilan har bara kostat tid..
Enda gången vila är OK är när man håller på att somna på cykeln men det händer inte under det första dygnet enligt min erfarenhet. Min erfarenhet = TietoEnator Adventure 2004. Hallucinerade efter 40 h tävling utan sömn och höll på att cykla vält för jag mikrosov ideligen. Satt även på allvar och kollade mina backspeglar! När jag kom på att jag inte hade några backspeglar utom i mina syner bad jag mina lagkamrater om en tiominutare...

Johan S

Ny medlem
Dagens skryt!
Kan du inte organisera "Vänernrundan" för första gången nästa år? Allvarligt! Det behöver ju inte vara så stort ståhej kring det (det var det väl inte på 60-talet då Vätternrundan startade). Det måste väl finnas någon lokal klubb som kan ställa upp med lite matkontroller?

Lefty

Aktiv medlem
Dagens skryt!
Strongt gjort Ola !
Du är nu kanske redo att utmana min klubbkompis som just cyklat Sverige från topp till tå !?

www.roijer.se

Mvh / Lars

Johan S

Ny medlem
Dagens skryt!
Vänern runt på tre dagar är ju tydligen bara för nybörjare. Vänernrundan, ska det vara (säger jag som var helt slut efter Vätternrundan..)!

Dagens skryt!
Lefty>> Sverigeturen får vänta ett tag. Fråga André om han är nöjd med växelhandtagen, han köpte dem av mig har jag för mig.

Johan S>> Varför speciella matkontroller? Mackarna o snabbmatställena är ju öppna nästan hela dygnen... Nån hundring i fickan och så iväg!

Nackdelen med arrangemang är att det blir fel väder. Nu hade jag väntat på rätt väder och stack när det var läge.

Soffan är skön i dag!

Dagens skryt!
Körde medsols (solskyddskräm faktor 30 motverkade den ensidiga solbrännan som annars skulle komma).

Varför?
För att cykla mellan Ksd och Kristinehamn måste man cykla en bit på E18 (eller ohemult långt) och jag valde att ta den biten på morgonen när trafiken är gles.
Dessutom visade segelflygprognosen på NNV-vind på morgonen och jag räknade med att sjöbrisen skulle slå genom på eftermiddagen vilket gör att huvudvindriktingen inte spelar någon roll.
(http://produkter.smhi.se/trafik/flyg/soar/index_sv.htm)
Ville också ha solen i ryggen vid ev cykling i solnedgången.
Yttermera så har jag hela tiden undermedvetet tänkt mig det hållet, fråga mig inte varför.

bruse

Aktiv medlem
Dagens skryt!
OLa, du känner inte en viss herr Carling, om du håller på med multisport i Karlstad? Hans bror "tafsar" på min syrra om inte annat, men har en Scott Racing.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer