Dålig fram broms

Kimi

Medlem
Dålig fram broms
Vi borde prata om hur det är möjligt att ha luftnings kit och kunna använda det på 2-3 minuter men ingen aning om hur man tar av framhjulet på egen cykel. Det borde bli en bra historia.
Ja det är en bra historia för jag har inte behövigt ta bort framdäcket vara bak

Bilagor

• IMG_20210915_162038.jpg
    IMG_20210915_162038.jpg
    433.7 KB · Besök: 82
  • IMG_20210915_161951.jpg
    IMG_20210915_161951.jpg
    510 KB · Besök: 84

Kimi

Medlem
Dålig fram broms
När jag luftade min bakbroms efter att någon hade dragit loss slangen så all olja försvann så behövde jag inte ta loss däcket

JTF

Aktiv medlem
Dålig fram broms
Min fram broms nyper inte särskilt bra jag har luftat bromsarna och sånt men det funkar inte har någon en lösning?
Skivan ser lite halvdassig ut på bilderna, och beläggen har säkert spår av gammal bromsolja kvar på sig, så mitt tips blir: Köp ny bromsskiva och ett par nya belägg. Eller 2x om det är lika illa bak.

Exempel på något bättre skiva:

Var noga med att välja låsmutter med utvändig fattning = external serration samt 180mm diam. skiva om det gäller fram. Annars kan du ju i nödfall använda den gamla.

Passande belägg är slut hos Bike24 m.fl. handlare just nu, men finns här:

Tillägg: Bikester har även skiva RT54 180mm i lager just nu, men jag vet inte vilken typ av låsmutter som ingår, det står ej.

Senast ändrad:

Kimi

Medlem
Dålig fram broms
Skivan ser lite halvdassig ut på bilderna, och beläggen har säkert spår av gammal bromsolja kvar på sig, så mitt tips blir: Köp ny bromsskiva och ett par nya belägg. Eller 2x om det är lika illa bak.

Exempel på något bättre skiva:

Var noga med att välja låsmutter med utvändig fattning = external serration samt 180mm diam. skiva om det gäller fram. Annars kan du ju i nödfall använda den gamla.

Passande belägg är slut hos Bike24 m.fl. handlare just nu, men finns här:

Tillägg: Bikester har även skiva RT54 180mm i lager just nu, men jag vet inte vilken typ av låsmutter som ingår, det står ej.
TacK! Jag ska titta på det

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer