Dalsland Gravel Race

Elgstrand

Aktiv medlem
Dalsland Gravel Race
Tjena.

Jag förstår att det är högst osannolikt att detta blir av i år men jag är så sugen så jag startar en tråd ändå!

Är väl relativt nytt vad jag förstår? Var det någon här som körde förra året? 140km och 2000 höjdmeter, man kan nog bli trött! Har kört Sommenrunt ett antal gånger, 124km 1000 höjdmeter. Kan tycka det är lite backigt ibland. Låter som en härlig utmaning! Ös på med erfarenheter/åsikter.

Trampa trampa trampa

...och länken: http://www.campdalsland.se/gravel-race/

tod

Medlem
Dalsland Gravel Race
Jodå, körde förra. Väldigt gemytligt arrangemang där de ansträngde sig för att leverera mer än vad som kunde förväntas. Kul bana också. En del jobbigare backar och en mördarbacke speciellt i våt uppmjukad grusväg. Partiet längs gammalt järnvägsspår var så kul det låter som.

calleking

Aktiv medlem
Dalsland Gravel Race
Körde förra året med en polare. Tyckte loppet var kanon. Superfina vägar och ganska rullande terräng. Hade lätt kört igen om det gick...
20190608_105847.jpg

Manurhin2

Aktiv medlem
Dalsland Gravel Race
Hade gått att skriva i denna men det hade väl varit för enkelt ;-)

Elgstrand

Aktiv medlem
Dalsland Gravel Race
Missade den när jag sökte på racet. Tack för tipset.
Hade gått att skriva i denna men det hade väl varit för enkelt ;-)

Dalslanderik

Ny medlem
Dalsland Gravel Race
Tyvärr blir det ju inte av i år men körde korta banan förra året på min HT. Även korta är rejält utmanande om man har brått 😅. Riktigt fina bansträckningar (ok partisk då jag bor här) och vackra omgivningar. Håller tummarna för att kunna köra nästa år.

Singular

Aktiv medlem
Dalsland Gravel Race
I alla aspekter kanonfin bana. Körde premiärloppet förra året och passade på att dra två varv på årets semester i närområdet. När det inte satt nummerlapp på kunde man ju dessutom passa på att stanna både i Lennartsfors och på Optimisten... :)

I stort en fantastiskt fin sträckning med Laxarby kyrka och Lönbacken/Laxarby Lund som riktigt stöddiga utmaningar en bit in. Biten på järnvägen vid Camp Silverlake är mer spektakulär än nödvändig, men den går (och kanske bör - det är lite dressiner och sånt) ju att köra runt/bredvid om man åker utanför tävling.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer