Delar till dropper - google-fu

Magnus K

Medlem
Hej!
Droppern på sonens Cube Reaction TM 2019 kärvar galet mycket trots två försök att rengöra + smörja. Det är den övre plastbussningen som kärvar pga att mässingsnycklarna (heter de så? De som ser till droppern inte kan vrida sig) slår i bussningen när dropper stannar i övre läget. IMHO är det en kass konstruktion från början.

Alternativen är att reklamera droppern till Chainreactioncycles.com (cykeln köpt i nov 2019) eller hitta en ny övre bussning och så långt har min google-fu svikit mig i att hittat en ny bussning. Har nån tips var jag kan hitta reservdelar?

Droppern är inte märkt, i cykelns spec så kallas den Cube Dropper Post 27.2mm. Det är en cartridge-dropper i alla fall.

Mvh
Magnus

Magnus K

Medlem
Så här ser övre delen av droppern ut:
DSC_1556.JPG

Den högra plastringen är den övre bussningen och efter några månaders användning ser den ut så här:
DSC_1559.JPG

Nån med liknande problem?

Mvh
Magnus

Pepperazzi

Aktiv medlem
Väldigt likt one-ups dropper också.
Jag renoverade min one-up med det här kitet:

Kan inte svära på att det är samma, men bra likt i alla fall.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Väldigt likt one-ups dropper också.
Jag renoverade min one-up med det här kitet:

Kan inte svära på att det är samma, men bra likt i alla fall.
Nej,
Kolla kragen, exakt likadan som Tranz-x/Brand-x.

Pepperazzi

Aktiv medlem
Det stämmer säkert då, jag har aldrig plockat isär någon trans-x, så jag har ingen koll på innehållet.
Tyckte bara det var förvillande likt delarna från min one-up också.
20200806_171222.jpg

Magnus K

Medlem
Okej, mina delar liknar OneUp Dropper V1, men den stolpen verkar bara finnas i diametrar över 30mm. Min stolpe är 27.2 så jag tvivlar på att delar till OneUps passar min. :(
Ska leta efter rebuildkits till BrandX nu.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer