Hej,
Vill bara förtydliga några saker efter de senaste inläggen. När det gäller garantiärende på gafflar och dämpare vill vi i de allra flesta fall ha in dem hit till oss i Bålsta. Antingen löser våra mekaniker problemet eller så skickas de till Danmark(där både Rockshox och Fox sitter) för garantiservice. I ett fåtal fall när vi t ex tror att det är vajern som behöver spännas för att remoten ska fungera så brukar vi säga att det går bra att ta cykeln till en lokal verkstad. Vid leverans av cyklar där t ex det behövs en växeljustering eller liknande brukar vi i de allra flesta fall komma överens med kunden om att gå till en lokal cykelverkstad.
Vet inte hur andra märken jobbar men vi byter inte ut gaffel/dämpare om de går att reparera. Skulle det inte gå att reparera/serva eller om det skulle vara orimligt lång väntetid är det självklart att vi tittar på andra lösningar.
På vår hemsida står det att chatten har samma öppettider som telefonen. Det är vår ambition att chatten ska vara öppen de tiderna men om vi har manfall av olika anledningar brukar vi alltid prioritera telefon. Vi är inte så många som jobbar på Canyon i Sverige och tyvärr ställer vab och sjukdomar till det ibland med öppettider och bemanning. Annars går det alltid att nå oss genom att använda kontaktformuläret på hemsidan.
@HannesMtb Tråkigt om du upplevt vår personal hånfulla. Då får jag be om ursäkt. Är rätt säker på att det inte var intentionen och vi ska såklart försöka lösa ditt case på bästa sätt.
Gällande Ultimate så släpps 2021 års modeller på tisdag. :)
Om någon har några fler frågor så hör av er!
/Niclas
Canyon Sverige