Den officiella Canyon-tråden

Framfall

Aktiv medlem
Undrar om det där inte bara är färgen som släppt, hade det varit en så stor spricka runt lagerhuset, borde det märkas rejält mår man trampar tänker jag 🤔. Men kan ju helt klart vara värt kontakta Canyon.
Okej! Rent kosmetiskt är det ju skit samma.
Jag har kontaktat Canyon, ifall det blir strul i framtiden så har man lite historik 😎

Framfall

Aktiv medlem

theailer

Medlem
Båda har varit Spectral Mullet i XL
Härligt. Tyckte jag kände igen den på dina bilder. Har exakt samma hoj och storlek.
Fick hem den den 13april i år. Ska kolla extra noga runt lagren när jag kommer hem.

Framfall

Aktiv medlem
Har man problem med knak i styrstammen och ett miniglapp mellan gaffelrör och ramen funkar denna grej toppen!
77FF8FF1-E485-4239-982E-00F478982A2C.jpeg

Crille

Medlem
Har en Grail 7 AL och undrar om det får plats mellan vev och kedjestag med en watt mätare typ stage, 4iii?
Behöver inte vara grx utan nästa fråga är om det även funkar med en 105 vevarm i så fall? ngn som vet

Ess85

Medlem
I måndags fick jag ett mail som sa att cykeln skulle skickas en månad tidigare, leverans 3 juni!

Idag kom ett andra mail, försenat till slutet av september 😭
Min Stoic 2 skulle ha kommit nästa vecka men blev försenad till månadsskiftet juni/juli.
Inte lika farligt som i ditt fall men jag förstår ditt lidande :D

SIE

Aktiv medlem
Upplever att iridium-droppern har mer spel/glapp i sidled out of the box än vad min gamla KS Lev hade ens efter tre år. Fler som har reagerat på detta?

SIE

Aktiv medlem
Inspekterade kragen och drog åt igen. Ingen direkt skillnad, mest spel i bottenläget och typ noll spel i uppskjutet läge. Påverkar alltså inget i praktiken, sannolikt bara jag som är pedant.

Berk

Aktiv medlem
Inspekterade kragen och drog åt igen. Ingen direkt skillnad, mest spel i bottenläget och typ noll spel i uppskjutet läge. Påverkar alltså inget i praktiken, sannolikt bara jag som är pedant.

Iridium verkar (fortfarande) vara identiskt med Brand-X. Min Brand-X har mindre spel i uppskjutet läge än min tidigare KS Lev. Jag minns inte hur mycket spel det finns i bottenläget.

Canyon G5 har en annan krage än Iridium och Brand-X.

Pendant vet jag inte, det finns finare (och betydligt dyrare) sänkstolpar att köpa.

Höjdskräck

Aktiv medlem
Testade att jucka på G5:an i hukat läge och det satt tight då med. Drar därför följande slutsats.
G5 - Som en ståplats på 11:an till Saltholmen en sensommardag.
Iridium - Som att slänga in en banan på Ullevi.

kalle5987

Medlem
@kalle5987 Ja, det funkar med Slack-r Foxtrot IS41/52 på Strive CF 2019. Jag installerade en i höstas, fick ca 1.5 grad flackare. Jag hade ca 2cm styrrör över och det var lugnt. Notera att du även måste byta headset cover då orginal inte passar (jag kör en från ett Cane Creek Hellbender 70 IS41/52 short cover kit eftersom jag även behövde nya lager). Jag beställde Slack-r från shore-lines.co.uk

@Berk Jag vet inte vart du fick infon om IS42 ifrån då det är IS41/52 ?
Hej!

Efter några månader började jag fundera på detta igen och såg då att du svarat med så tydliga instruktioner :) Är du fortfarande nöjd? Stort tack för infon!

skier

Aktiv medlem

Ny version av Canyon Lux, lite lättare och lite längre men fortfarande ganska brant styrvinkel. Undrar om de uppdaterar trail-varianten också eller om den är för ny för det?

Topp