Den officiella Canyon-tråden
Jag hade nog ändå kontaktat Canyon, finns ju en risk att det är en spricka där växer tills dess att det går sönder helt och hållet.Rör sig inget om jag läger vikt på.
Jag hade nog ändå kontaktat Canyon, finns ju en risk att det är en spricka där växer tills dess att det går sönder helt och hållet.Rör sig inget om jag läger vikt på.
Undrar om det där inte bara är färgen som släppt, hade det varit en så stor spricka runt lagerhuset, borde det märkas rejält mår man trampar tänker jag 🤔. Men kan ju helt klart vara värt kontakta Canyon.
Okej! Rent kosmetiskt är det ju skit samma.Undrar om det där inte bara är färgen som släppt, hade det varit en så stor spricka runt lagerhuset, borde det märkas rejält mår man trampar tänker jag 🤔. Men kan ju helt klart vara värt kontakta Canyon.
Segt att Canyons taskiga ramrykte fortsätter frodas dock, även om kundtjänst nu verkar hålla toppklass.Ny ram på väg hem från Canyon 👍
Göttans att man har en udda modell och inte behöver vänta x antal veckor!
Vad är det för hoj?Segt att Canyons taskiga ramrykte fortsätter frodas dock, även om kundtjänst nu verkar hålla toppklass.
Vad jag vet är det jag och en till som haft samma bekymmer i en av de största canyongrupperna på facebook. Skulle nog inte påstå att det är ett större problem.Segt att Canyons taskiga ramrykte fortsätter frodas dock, även om kundtjänst nu verkar hålla toppklass.
SpectralVad är det för hoj?
Får kolla min Spectral lite extra då ;)Vad jag vet är det jag och en till som haft samma bekymmer i en av de största canyongrupperna på facebook. Skulle nog inte påstå att det är ett större problem.
Spectral
Båda har varit Spectral Mullet i XLFår kolla min Spectral lite extra då ;)
Bild på applicering med? 🙂Har man problem med knak i styrstammen och ett miniglapp mellan gaffelrör och ramen funkar denna grej toppen!
Visa bilaga 559027
Min Stoic 2 skulle ha kommit nästa vecka men blev försenad till månadsskiftet juni/juli.I måndags fick jag ett mail som sa att cykeln skulle skickas en månad tidigare, leverans 3 juni!
Idag kom ett andra mail, försenat till slutet av september 😭
Skickade de ramen direkt till dig eller till en servicepartner?Ny ram på väg hem från Canyon 👍
Göttans att man har en udda modell och inte behöver vänta x antal veckor!
Vilken cykel har du beställt? 😬I måndags fick jag ett mail som sa att cykeln skulle skickas en månad tidigare, leverans 3 juni!
Idag kom ett andra mail, försenat till slutet av september 😭
Spectral 27.5 cf 8, funderar dock på att avbeställa. Långt kvar till september 😥Vilken cykel har du beställt? 😬
Till en servicepartner. Hade hellre satt ihop den själv så det blir riktigt gjort.Skickade de ramen direkt till dig eller till en servicepartner?
Ok, jag har också en ny ram på ingång. De ville inte skicka den direkt till mig heller. Jag sätter också hellre ihop den själv…Till en servicepartner. Hade hellre satt ihop den själv så det blir riktigt gjort.
På min mullet satt kragen löst så fick ta loss och smörja, sen upplever jag den stabil och fin. Likvärdig brand-x jag haft tidigare.Den som sitter original på min Spectral Mullet har oxo ganska mkt spel i sidled. Min första så har inget att jämföra med.
Ok, så smörjningen gjorde att du kunde dra åt ordentligt och således minska glappet?På min mullet satt kragen löst så fick ta loss och smörja, sen upplever jag den stabil och fin. Likvärdig brand-x jag haft tidigare.
Japp. Har betydligt mer spel i iridium:en än i min brand-x.Upplever att iridium-droppern har mer spel/glapp i sidled out of the box än vad min gamla KS Lev hade ens efter tre år. Fler som har reagerat på detta?
Är G5 = Iridium? Minimalt spel i min lånehoj skulle jag säga.Upplever att iridium-droppern har mer spel/glapp i sidled out of the box än vad min gamla KS Lev hade ens efter tre år. Fler som har reagerat på detta?
Hmm vad jag kan läsa mig till är G5 och Iridium två olika Canyon-brandade stolpserier. Antar att G5 är mer premium då..Är G5 = Iridium? Minimalt spel i min lånehoj skulle jag säga.
iridium och Brand-x är ju samma grejerJapp. Har betydligt mer spel i iridium:en än i min brand-x.
det kanske det är, men det är fortfarande fysiskt sett två olika stolpar. Där den ena har mer spel än den andra.iridium och Brand-x är ju samma grejer
Inspekterade kragen och drog åt igen. Ingen direkt skillnad, mest spel i bottenläget och typ noll spel i uppskjutet läge. Påverkar alltså inget i praktiken, sannolikt bara jag som är pedant.
Jo, menade mest att det mer är ett tecken på varierande produktionstoleranser, än ett märkesspecifikt problem.det kanske det är, men det är fortfarande fysiskt sett två olika stolpar. Där den ena har mer spel än den andra.
Otroligt Göteborgsk och därmed lämplig liknelse.Testade att jucka på G5:an i hukat läge och det satt tight då med. Drar därför följande slutsats.
G5 - Som en ståplats på 11:an till Saltholmen en sensommardag.
Iridium - Som att slänga in en banan på Ullevi.
Spräcktral med justerbart bottom bracket?
Hoppsan kerstin!
Du borde släppa ut den där.
Hej!@kalle5987 Ja, det funkar med Slack-r Foxtrot IS41/52 på Strive CF 2019. Jag installerade en i höstas, fick ca 1.5 grad flackare. Jag hade ca 2cm styrrör över och det var lugnt. Notera att du även måste byta headset cover då orginal inte passar (jag kör en från ett Cane Creek Hellbender 70 IS41/52 short cover kit eftersom jag även behövde nya lager). Jag beställde Slack-r från shore-lines.co.uk
@Berk Jag vet inte vart du fick infon om IS42 ifrån då det är IS41/52 ?