Den stora tråden om handtag för novis till expert.

lamotte sa:
Letar efter nya handtag till cykeln och tänkte kolla vad som rekommenderas till någon med stora händer.
Det sitter ett par helt ok Specialized-handtag på nu som jag mätte till 32mm diameter. Men jag vill gärna ha ännu tjockare, gärna några som är formade efter handen.
Tips?

Jag har väl inte onormalt stora händer, men tycker att det är längden på greppen som är problemet snarare än diametern.
Har köpt Sensus(ODI) Disisdaboss nu då de är lite längre. På vanliga grepp så blir det annars lätt att man kommer åt inre eller yttre låsringen om jag inte håller precis centrerat på greppet.

Startgas sa:
lamotte sa:
Letar efter nya handtag till cykeln och tänkte kolla vad som rekommenderas till någon med stora händer.
Det sitter ett par helt ok Specialized-handtag på nu som jag mätte till 32mm diameter. Men jag vill gärna ha ännu tjockare, gärna några som är formade efter handen.
Tips?

Jag har väl inte onormalt stora händer, men tycker att det är längden på greppen som är problemet snarare än diametern.
Har köpt Sensus(ODI) Disisdaboss nu då de är lite längre. På vanliga grepp så blir det annars lätt att man kommer åt inre eller yttre låsringen om jag inte håller precis centrerat på greppet.

Tack för tipset, men jag upplever inte att det är ett problem för min del med för korta grepp.

Då det här är en samlingstråd tänkte jag fråga hur man möter diametern på styret? Ska försöka köpa nya till en barncykel på 20 tum.

Då det här är en samlingstråd tänkte jag fråga hur man möter diametern på styret? Ska försöka köpa nya till en barncykel på 20 tum.

Skjutmått är den klassiska sättet.

Har du inget sådant, så mät diametern omkretsen med ett vanligt måttband. Mata in diametern omkretsen här https://onlinekalkylatorn.se/omvandla/radie/ , och läs av radien. Diametern är radien*2.

Edit: skrev såklart fel. Det ska ju vara omkrets.

Senast ändrad:
Väcker denna tråd.
Har idag ytterdiameter på 30mm men vill ha mer. Skulle gissa på runt 35.
Har letat på forumet men hittar bara äldre trådar.
Lokala affärerna ( båda två) hade inget större än 30mm.
Någon som har tips på sköna handtag?
Leta på internet var ett helsike då få säljare har omkrets info på sin sida.
Tack på förhand.

Senast ändrad:
PNW Components Loam Grip XL är 34 mm.

Väcker denna tråd.
Har idag ytteromkrets på 30mm men vill ha mer. Skulle gissa på runt 35.
Har letat på forumet men hittar bara äldre trådar.
Lokala affärerna ( båda två) hade inget större än 30mm.
Någon som har tips på sköna handtag?
Leta på internet var ett helsike då få säljare har omkrets info på sin sida.
Tack på förhand.
Bästa! <— Dessa är de största jag hittat 40mm diameter, har stora nävar och trivs bra med dessa.

Det är nog diametern du vill söka efter. 30mm omkrets är inte möe

Tillbaka
Topp