Den stora tråden om saker vi inte visste om att vi kunde vara utan...[OT och OT]

Woodknocker

Aktiv medlem
Den stora tråden om saker vi inte visste om att vi kunde vara utan...[OT och OT]
Växelvajer (ja och alla andra vajrar för den delen) klipparen kunde jag tydligen inte vara utan förstod jag. Vi får hoppas min nya klarar ett en tids regn bättre än den gamla.

GoranS

Aktiv medlem
Växelvajer (ja och alla andra vajrar för den delen) klipparen kunde jag tydligen inte vara utan förstod jag. Vi får hoppas min nya klarar ett en tids regn bättre än den gamla.
Tråden handlar väl om saker vi kan vara utan men inte visste om det. Du skriver om en sak du inte kan vara utan.

Berk

Aktiv medlem
Jag fortsatte bara i trädknackarens anda att citera ett inlägg och skriva något totalt orelaterat. Kanske borde ha ansträngt mig för att försöka få det lite mindre stringent i och för sig.

Inser nu dock att intressantare frågan är om vi kan vara utan?

GoranS

Aktiv medlem
Inser nu dock att intressantare frågan är om vi kan vara utan?
Naturligtvis kan vi inte vara utan teoremet (inser dock att jag glömde kravet på att mängden ska vara icke-tom). Jag följde dock bara mönstret och frångick ämnet.

Woodknocker

Aktiv medlem
Jag fortsatte bara i trädknackarens anda att citera ett inlägg och skriva något totalt orelaterat. Kanske borde ha ansträngt mig för att försöka få det lite mindre stringent i och för sig.
Du får uppa läsförståelsen. Nu tycker jag ni ska följa ämnet.

förresten alla varför får jag inte fler likes

Senast ändrad:

AdamLR

Aktiv medlem
Ännu en (dyr) pryl som jag inte visste om att jag kan vara utan.
Coolt! Nu väntar vi bara på automatisk lufttrycksreglering under färd. Vill minnas att man började experimentera med det på lastbilar för ett par år sedan.

Emil777

Aktiv medlem
En kontinuerlig funktion på en kompakt mängd antar sina extremvärden.
Jag misstänker faktiskt att Woodknocker är inget annat än en algoritm.
Någon kunnig här på forat som kan testa sånt?

Tycker mig dessutom märka att jag senaste dagarna sett tre-fyra helt nya användare (alltså som reggat sig inom 60min) för att uppenbarligen "trolla" i någon tråd.
T.ex. ställa väl knäppa frågor eller vara ohyfsade eller ha allmänt otrevlig ton från första inlägget.

Bara en magkänsla att någon roar sig på något skruvat vis.
Kanske fel. Eller...

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag misstänker faktiskt att Woodknocker är inget annat än en algoritm.
Någon kunnig här på forat som kan testa sånt?

Tycker mig dessutom märka att jag senaste dagarna sett tre-fyra helt nya användare (alltså som reggat sig inom 60min) för att uppenbarligen "trolla" i någon tråd.
T.ex. ställa väl knäppa frågor eller vara ohyfsade eller ha allmänt otrevlig ton från första inlägget.

Bara en magkänsla att någon roar sig på något skruvat vis.
Kanske fel. Eller...

Admins kan kolla upp det. Men rätt verktyg och lite uthållighet går det fånga upp de flesta dubbelkontonissarna.

Kneecap

Aktiv medlem
Coolt! Nu väntar vi bara på automatisk lufttrycksreglering under färd. Vill minnas att man började experimentera med det på lastbilar för ett par år sedan.

Tjena!

Har funnits i många många år. Standardutrustning på Hummvee t.ex. Den kom väl på åttiotalet.

GoranS

Aktiv medlem
Jag har redan hanterat mitt ärende med admins! sluta insinuera och sedan undrar jag varför alla är så neurotiskt aviga här. Riktiga bråkstakar!
Om du vill bli ledare för en sekt med hjärndöda följare som hyllar varenda galenskap som kommer ur dig muntligen såväl som skriftligen tror jag att det finns bättre jaktmarker än happy att satsa på.

F.ö. känns det som att det kan vara läge att beakta den gamla historien om personen som var upprörd över att alla körde på fel sida vägen.

Woodknocker

Aktiv medlem
Om du vill bli ledare för en sekt med hjärndöda följare som hyllar varenda galenskap som kommer ur dig muntligen såväl som skriftligen tror jag att det finns bättre jaktmarker än happy att satsa på.

F.ö. känns det som att det kan vara läge att beakta den gamla historien om personen som var upprörd över att alla körde på fel sida vägen.
?

GoranS

Aktiv medlem
Möt mig på en karta Alpe Du Zwift. Det är det sista jag har att säga dig, du låter sjukt bitter.
Lite oklart varför du vill tävla(?) mot en person du tycker låter sjukt bitter. F.ö cyklar jag berg i verkligheten och det utan att tävla för det mesta. Och jag är inte alls bitter. Bara lite uttråkad vilket var anledningen till att jag började ”bråka” med dig.

Bengt-re

Aktiv medlem
Möt mig på en karta Alpe Du Zwift. Det är det sista jag har att säga dig, du låter sjukt bitter.
Tyvärr är GoranS för artig för att säga vad han tycker att du låter. Du kan inte tagga ner lite? Lite edge är väl uppfriskande, men för mycket blir bara jobbigt. Kanske läsa på om "lex vardagsrum"?

kais01

Aktiv medlem
Tjena!

Denna tråden hade kunnat bli så bra.
det blev ju fel från början iom att trådrubriken är rätt krångligt formulerad, men alltså handlar om saker som vi ser som nödvändiga men sedan visade sig inte vara det.

alltså inte oväntade saker som vi vill ha in i vårt liv, utan saker vi borde ta bort.

ett bra ämne tycker jag, kanske rubriken kunde strömlinjeformas något, så det blir blir tydligare?

riktställ och ekertensiometer är iaf två uppenbara exempel.

snart sagt varje nybörjarhjulbyggare vill ha dessa, men de är tvekar jag inte att säga helt onödiga för ett bra resultat när man bygger hjul, så länge mottagande cykel finns tillgänglig.

(ot) och träknackaren, du är väldigt välkommen hit, det är roligt att diskutera med dig, men du kraschar verkligen runt som en elefant i en glasbutik.

Berk

Aktiv medlem
det blev ju fel från början iom att trådrubriken är rätt krångligt formulerad, men alltså handlar om saker som vi ser som nödvändiga men sedan visade sig inte vara det.

alltså inte oväntade saker som vi vill ha in i vårt liv, utan saker vi borde ta bort.

Nej, det är saker som vi inte visste som fanns, men som man kan vara utan. Formellt är det väl alla saker som du inte vet som fanns, för att om man inte använder dom kan man såklart vara utan (förutom saker man använder utan att veta att dom finns).

Jag tycker dock att tanken är klart och roligt. Har tänkt länge, men kan tyvärr inte komma på en pryl.

kais01

Aktiv medlem
svenska är svårt. det är inte heller i mitt eget fall det ursprungliga modersmålet. nyckeln finns i uttrycket 'visste om', vad syftar det på?

pfaff vet ju vad han egentligen menar och kan förtydliga. ser dock det som står nu så som tydligt, om än krångligt.

'Den stora tråden om saker vi inte visste om att vi kan vara utan'....

du tolkar det som det står:

Den stora tråden om saker vi inte visste om, och som vi kan vara utan'....

men det gör det inte.

GoranS

Aktiv medlem
Som jag läser titeln så måste en sak för att passa in i tråden vara sådana man kan vara utan den. Dessutom får man inte känna till att man kan vara utan den.

En pryl som man tror behövs men det visar sig att man inte alls behöver den egentigen faller helt klart inom trådens ämne.

En pryl som man inte ens vet existerar blir besvärligare. Det finns mängder av prylar som jag aldrig hört talas om. Jag skulle vilja dela in dessa i tre kategorier:

1) Sådana jag aldrig använt
2) Sådana jag har använt men egentligen skulle kunna klara mig bra utan
3) Sådana jag har använt och faktiskt behöver

De i kategori 3 faller garanterat utanför ämnet för tråden. Kategori 2 skulle jag nog räkna med. Kategori 1 blir ju lite esoterisk då man hittills inte behövt den. Om det beror på att man a) inte gjort saker där den skulle kunna användas eller att den b) är "generiskt onödig" är ju svårt att veta. Kanske ska man räkna b-prylar men inte a-prylar!?

plumse

Aktiv medlem
Urspårningar är ofta roande, men inte den urspårning i den här tråden.
Innan jag läst den här tråden visste jag inte om att jag inte ville läsa den. Men nu fixade Kais01 så tråden är vettig igen så nu vet jag inte vad jag tycker längre

Berk

Aktiv medlem
Som jag läser titeln så måste en sak för att passa in i tråden vara sådana man kan vara utan den. Dessutom får man inte känna till att man kan vara utan den.

En pryl som man tror behövs men det visar sig att man inte alls behöver den egentigen faller helt klart inom trådens ämne.

En pryl som man inte ens vet existerar blir besvärligare. Det finns mängder av prylar som jag aldrig hört talas om. Jag skulle vilja dela in dessa i tre kategorier:

1) Sådana jag aldrig använt
2) Sådana jag har använt men egentligen skulle kunna klara mig bra utan
3) Sådana jag har använt och faktiskt behöver

De i kategori 3 faller garanterat utanför ämnet för tråden. Kategori 2 skulle jag nog räkna med. Kategori 1 blir ju lite esoterisk då man hittills inte behövt den. Om det beror på att man a) inte gjort saker där den skulle kunna användas eller att den b) är "generiskt onödig" är ju svårt att veta. Kanske ska man räkna b-prylar men inte a-prylar!?

Gissar dock att prylen i TS inlägg faller i kategori 1), men jag kan har fel.

GoranS

Aktiv medlem
Ett alternativt angreppssätt är att ha tolkningen att endast föremål som fysikens lagar tvingar oss ha är sådana att vi strikt sett inte kan vara utan dem. Då finns det nog(?) inga föremål vi inte kan vara utan.

Berk

Aktiv medlem
Ett alternativt angreppssätt är att ha tolkningen att endast föremål som fysikens lagar tvingar oss ha är sådana att vi strikt sett inte kan vara utan dem. Då finns det nog(?) inga föremål vi inte kan vara utan.

Man kan förstöra föremål, så originella föremål inte finns längre. Tror att det skulle kunna hända med föremål man behöver till cykeln, men som orsaker stora problem vid montering.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Jag tolkar det som saker som man inte visste fanns men när man upptäcker att det finns så vet man att man inte behöver den.
Exemplet i första inlägget är ju klockrent.

Vedknackaren tar ju upp ett exempel på en pryl som man inte visste om att man inte klarar sig utan. Dvs den totala motsatsen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer