Den ultimata pendlar ryggsäcken?

zodah

Aktiv medlem
Jag har också en Osprey, fast en Talon 11. Den är nog lite för liten för en 15'' tror jag men du kan gå upp en storlek till Talon 22 och då bör den funka. Det jag gillar med den är fickorna på höftbältet, telefonen och passerkort till höger och nycklar till vänster. Man behöver inte ta av sig ryggsäcken fören man är helt framme.

Öskar1

Ny medlem
Jag har en asaklit 18liter med ventilerad ryggplatta som har funkat för mig i några år. Den är inte vattentät men det finns ett regnskydd som ligger i en ficka i botten av ryggsäcken som är lätt att spänna över.

Såg att den utgått från clasohlson och jag vet inte om den går att få tag på någon annanstans men jag kan rekommendera ventilerad rygg.

Bilagor

erik h

Aktiv medlem
Har en Everest Sports Rolltop som jag köpte för att har nåt snyggare till datorn vid tunnelbanependling. Skulle vara mycket bättre cykelpendlarrygga än den löparryggsäck jag har där, om jag bara tillät mig att skita ner Rolltopen också. Får jag möjlighet att cykla ofta igen så köper jag en extra sån här för pendlargegget. Mycket praktisk, hyfsat vattentät, datorfack mot ryggen eller inne i stora skräp-säcken.

https://www.stadium.se/utrustning/ryggsackar/241379101/everest.sports-rolltop.black

Jocke77

Aktiv medlem
Jag har använt en sån här sen mars, http://www.coxacarry.com/ . Är överlag skeptisk till alla "nya revolutionerande" saker så jag blev rätt förvånad över hur bra den var när jag provade den hos en kompis som skulle åka nattvasan.

tobiascyklar

Aktiv medlem
Riolux sa:
Sökte efter den ultimata ryggsäcken och hittade den här tråden.

Jag ska byta från 13" till 15" jobbdator och tänkte därför pensionera min trogna Nike Cheyenne Vapor

Kravspec:
Plats för 15" dator i eget fack (så man slipper rota bland kallingar för att plocka upp datorn).
Separat fack för skor, smutsigheter, svettigheter.
Regnskydd inkluderat. Dock får det gärna gå att ta bort för tvätt (det har jag inte lyckats med på Nike-väskan).
Under 1000 kr.
Plats för dator, ombyte, skor, handduk - samtidigt.

Extra plus:
Anordning för att fästa hjälm
Anordning för att förvara bygellås

Anordning för att förvara Vattenflaska (bara när man går frå cykeln till arbetsplatsen och vice versa).

Toppkandidat so far är Osprey Momentum 32. Fyller alla krav förutom att den inte har något specifikt fack för bygellås. På ena cykeln har jag hållare, men annars får jag stoppa låset i skofacket. Strax under 800 kr på wiggle. Nackdelen är att den är så ful! Detta är ingen fara när jag cykelpendlar, då är jag inte så snygg i övrigt, men det ä lite tråkigt om man vill använda den till jobbet även dagar då man inte cyklar.

Tips/alternativ?
Antik tråd du skojade fram :-)

Finns jättemånga bra säckar. Jag har tre, tripp trapp trull 5, 16, 22 liter. Behöver jag extra går jag på dagstur säck 45 liter.
Standardsäcken är osprey momentum 22- ruskigt bra. Men jag saknar verkligen bygellåshållare, så kanske ska du leta litet till...
Och det är ingen office bag, men det hittar du nog inte i den prisklassen.

Riolux

Medlem
Tack för alla svar, kul att väcka en tråd till liv.

Det jag var ute efter var om det fanns någon rygga som kombinerade alla fack och finesser från Osprey med snygg-/collfaktor från mer urbana alternativ.

Många verkar nöjda med Osprey-typen och andra ger förslag på snygga väskor som inte riktigt klarar specen.

Osprey ligger strax över 1000-lappen, men som sagt, Wiggle hade bra pris på Momentum.
Escapist har ju plats för bygellås på utsidan och lite mer fickor på axel- och midjerem, men saknar laptopfodral vad jag förstår?
Radial kan stå själv och har också plats för byggellås, men är lite för dyr, och jag är inte säker på att den har bottenfack för t ex skor.

DanielW

Medlem
Jag har kört med en rapha-rygga senaste 5 åren, mycket nöjd. Känns som ny fortfarande och precis lagom storlek.

Mange.

Aktiv medlem
Jag har en Ortlieb commuter daypack som komplement till styrväskan.
Styrväskan är perfekt för mindre frakt som matlåda och underkläder. Kräver lite planering men inget som stör. När det måste fraktas mera saker är ryggsäcken bra, vattentät och har ett datorfack som tar 15,4" (enligt tillverkaren, har aldrig testat).

BuTTuS

Aktiv medlem
Suck, nu blev ju jag också sugen på en ny ryggsäck, fast för att ha i skogen :-)
Har fastnat för Osprey Escapist 18, men hur djup är yttre facket på den, får en 35cm pump plats där?

svurr

Medlem
Deuter trans alp är bästa ryggsäcken jag ägt. Väldigt skön att ha på sig och går att lasta tungt utan att bli obekväm.

Funderar på att köpa en till så att jag slipper lasta ur vardags-böset så ofta.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer